اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

افزایش تولید نفت برخی کشورها سوگلی‌ بازی سیاسی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام برخی کشورها مبنی بر افزایش میزان تولید نفت را نوعی سوگلی بازی سیاسی دانست.

افزایش تولید نفت برخی کشورها سوگلی‌ بازی سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی عصر امروز در نشست با صنعتگران قم که در مجتمع وتوس برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تاکید مجلس شورای اسلامی بر استفاده از نظرات تخصصی بخش‌ خصوصی در زمینه‌های مختلف تاکید کرد: ما در این زمینه نسبت به تغییر آیین‌نامه اقدام کردیم تا زمینه حضور بیشتر نمایندگان بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه به کمیسیون‌های مجلس نیز توصیه شده است که از نظرات تخصصی نمایندگان بخش‌های غیر دولتی بهره بگیرند، بیان داشت: در خصوص دولت نیز در قانون برنامه تالارهای گفت‌وگو را در نظر گرفتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این تالارهای گفت‌وگو وزرا و نمایندگان بخش خصوصی در خصوص مسائل مختلف به بحث و تبادل نظر می‌پردازند تا تصمیمات از غنای کارشناسی بیشتری برخوردار باشد.

وی تصویب قانون تسهیل فضای کسب و کار را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این قانون نیز برخی الزامات برای بهره‌گیری از نظام‌های تخصصی مردمی در تصمیم‌گیری‌ها تاکید شده است.

لاریجانی اظهار داشت: مجلس هشتم نسبت به بهره گیری از نظرات تخصصی تشکل‌های اهتمام داشت و معتقد هستیم که استفاده از نظرات بخش خصوصی منجر به تقویت عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به شرایط کشور به ویژه در بخش صنعت بیان داشت: در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌های دشمنان باید بر روی تولید داخلی تمرکز داشته باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از موضع‌گیری‌ها نسبت به تصویب قانون فضای کسب و کار افزود: در برخی از روزنامه‌ها نوشتند که مجلس می‌خواهد یک درصد را به 99 درصد تغییر دهد که اصلا چنین مسئله‌ای صحیح نیست.

وی ضرورت ایستادگی در برابر بیگانگان را بهره‌مندی از قدرت اقتصادی عنوان کرد و گفت: در استان قم نیز باید به سوی تقویت بخش صنعت حرکت جدی داشته باشیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه فرایند صنعتی شدن استان قم باید با شتاب بیشتری دنبال شود، گفت: اگر می‌خواهیم که قم از نظر اشتغال به وضعیت مطلوبی برسد راهی جز توسعه صنعت نداریم.

وی ضرورت حمایت هرچه بیشتر از فعالان بخش صنعت را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید فعالان در بخش‌های مختلف کشور دارای نقشه راه بوده و طبق آن طی طریق کنند.

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس نهم یادآور شد: ملت ایران در این انتخابات زیر ذره‌بین دشمنان قرار دارد و بنابر این در چنین شرایطی ضروری است که در فضای داخلی کشور وحدت یکپارچه محقق شود.

وی گفت: ملت ایران در طول 33 سال گذشته تشخص ارزنده‌ای برای خود فراهم کرده است و اگر در این انتخابات نسبت به آن غفلت داشته باشد، ممکن است با اثرات سوئی مواجه شود.

لاریجانی ضرورت حضور گسترده و مسئولان ملت در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و افزود:‌ همه باید مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کنند تا با حضور ملت در پای صندوق‌های رای شاهد ارتقا وزانت ملی باشیم.

وی با اشاره به مسئله تحریم نفت و اقدام ایران گفت: شاهد بودیم که برخی از کشورهای منطقه به خاطر اینکه سوگلی بازی سیاسی در بیاورند میزان تولید نفت خود را افزایش دادند، اینها وقتی سخن دفاع از ملت فلسطین و اسلام مطرح می‌شود دردمندانه سخن می‌گویند ولی وقتی پای وحدت دنیای اسلام فرا می‌رسد چوب لای چرخ می‌گذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ادامه حرکت انقلاب باید همه معادلات را مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: دوباره می‌خواهند دعوای شیعه و سنی به راه بیاندازند، و به نظر می‌رسد به دلیل اینکه غربی‌ها در یک جا دچار نفلگی سیاسی شده‌اند می‌خواهند برای سرپوش گذاشتن بر روی ضعف خود مسئله جدیدی را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در این دوره از انتخابات نیز ملت با حضور در پای صندوق‌های رای نسبت به ارتقا تشخص کشور یک گام دیگر بردارند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول