اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/مسائل بین‏الملل در کلام کاندیدای مشترک اصولگرایان/

خسروی: تفکر رهبری تمام نقشه‏های غرب را بر باد داد

خبرگزاری فارس: کاندیدای مشترک اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر گفت: بزرگ‏ترین تفکر و استراتژی که مقابل غرب ایستاد و از رسیدن به اهداف استکباری و استعماری آنها جلوگیری کرد، تفکر رهبری بود.

خسروی: تفکر رهبری تمام نقشه‏های غرب را بر باد داد

جواد خسروی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان در بررسی مسائل بین‏الملل اظهار کرد: اگر مسائل بین‏المللی و دسیسه‏های دشمن برای کوچک‏سازی کشورهای مهم و بزرگ مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، خواهیم دید که دنیای استکبار در کشورهایی نظیر چین، هند، ایران و عثمانی قدیم چه اقدامات نیرنگ‏آمیزی را صورت داده است.

وی تصریح کرد: در حقیقت از همه این کشورها، مناطقی در طول ادوار مختلف جدا شده است و غربی‏ها سعی کردند تا این کشورها را کوچک کنند تا بتوانند به خوبی آنها را ببلعند.

 

* تولید مضمون؛ سپس حمله

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر اضافه کرد: کشورهای استعمارگر جهان برای اینکه به اهداف نامشروع خود در سایر جوامع دست یابند، ابتدا ادبیات آن را درست می‏کنند و سپس به اقداماتشان دامن می‏زنند.

خسروی گفت: آنها ابتدا فیلم و داستان می‏سازند تا ذهن مردم را آماده کنند و سپس به عمل می‏پردازند و این در اصل مشابه کاری است که فردوسی بزرگ، شاعر مطرح ایرانی انجام می‏دهد و برای بیان صحنه‏های مد نظرش در آغاز کار به فضاسازی می‏پردازد.

وی خاطر نشان کرد: آنها برای اینکه بتوانند کشورهای جهان را زیر سیطره خود درآورند، ابتدا داستانی را با عنوان "سفرهای گالیوِر" نوشته "جاناتان سویفت" به مردم عرضه می‏دارند که در آن وضع جهان مطابق نظر غربی‏ها ترسیم شده و به خورد مردم داد می‏شود.

 

* کشورهایی وجود دارند که نگران هستند

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر یادآور شد: در این داستان، کشورهایی وجود دارند که نگران هستند و دائما می‏گفتند "موفق نمی‏شویم" و همچنین کشورهایی به تصویر کشیده شده‏اند که آرزومند هستند و به ارتقای امنیتی و بزرگ‏تر شدن خود امید دارند.

خسروی اضافه کرد: در این داستان، نقشه گنج دائما بین کاپیتان و گالیور جابه‏جا می‏شود و این نقشه در حقیقت همان ثروت و منابع عظیم موجود در خاورمیانه است که در نهایت بنا به طرح‏ریزی‏های غرب و به زعم خود آنها باید در اختیارشان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کل بدهی‏های آمریکا 24.5 تریلیون دلار و بودجه سالانه این کشور حدود 4 تریلیون دلار بوده؛ در حالی که ثروت موجود در خاورمیانه را بیش از 50 تریلیون دلار برآورد کرده‏اند و بی‏شک این منبع عظیم مورد توجه همگان خواهد بود.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر گفت: دشمن همواره به این منبع بسیار غنی طمع خواهد داشت و از روش‏های مختلفی بهره می‏برد تا به واسطه آن بتواند بر منابع این منطقه تسلط پیدا کند.

 

* خاورمیانه؛ محل تامین منابع غرب

کاندیدای مشترک اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر اظهار کرد: به اعتقاد غربی‏ها، کشورهایی نظیر عراق، ایران، سوریه، ترکیه، مصر و . . . از جمله مناطقی هستند که می‏توانند منابع مورد نیاز آنها را تامین کنند و تمام تلاش این کشورهای استعمارگر بر این اصل استوار است که اسرائیل باید بزرگ منطقه باشد تا منافع آنها مورد خدشه قرار نگیرد.

خسروی اضافه کرد: غربی‏ها همواره سعی کرده‏اند تا کشورها مهم و تاثیرگذار منطقه خاورمیانه را از بین ببرند و از راه جنگ تمام همت و تلاش خود را به کار گرفتند تا در نهایت به یک نفر بزرگ میدان برسند و آن یک نفر هم باید اسرائیل باشد.

وی توضیح داد: آمریکایی‏ها و حامیان غربی او امروز تلاش می‏کنند تا از طریق لشکرکشی به کشورهای مورد نظر خود در منطقه خاورمیانه شرایط را برای اسرائیل آماده کنند اما این آرزو را به گور می‌برند.

 

* ایران از هراس و ترس مصون است

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر همچنین شرح داد: امروز کشورهایی همچون بحرین، کویت، امارات، قطر و اردن همیشه احساس می‏کنند کشور دیگری هست که به آنها حمله کند و به همین خاطر همواره خود را آماده نگه می‏دارند اما جمهوری اسلامی ایران به لطف پیروزی انقلاب اسلامی از این هراس و ترس مصون است.

خسروی گفت: کشورهای آرزومندی نیز همچون لیبی، مراکش و عربستان در این منطقه وجود دارند که احساسشان این است باید به جایگاه بالاتری در معادلات جهانی دست یابند و بر اساس همین سیاست است که در منطقه خاورمیانه رفتارهای خاصی از خود بروز می‏دهند.

وی ادامه داد: زمانی به گفته خود خانم رایس، خاورمیانه بزرگ در حال زایش بود و حتی آمریکایی و غربی‏ها نقشه کشیده بودند تا کشورهای بزرگ منطقه را تقسیم کنند و در این بین، درباره ایران، عراق، مصر و . . . مرزهای جدید را نیز طراحی کرده بودند اما این دسیسه آنها با پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه اهداف آن به نتیجه نرسید.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان و مهدیشهر یادآور شد: در طراحی مرزهای جدید، غربی‏ها مناطق دارای مراکز نفتی را جدا کرده و به بخش‏های مورد نظر خود الحاق کرده بودند و برنامه آنها این بود که منطقه‏ای خالی از منابع را به ملت‏های منطقه بسپارند.

خسروی خاطرنشان کرد: در این بین، بزرگ‏ترین تفکر و استراتژی که مقابل آنها ایستاد و از رسیدن به این اهداف استکباری و استعماری جلوگیری کرد، تفکر رهبری بود که در حقیقت تمام نقشه‏های غرب را بر باد داد.

====================

گفت و گو :‌مرتضی مزینانی صفا بین

خبرنگار فارس در استان سمنان

====================

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول