اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

سامانه جستجوی متوفیان با نقشه‌های جغرافیایی در یزد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: سامانه جستجوی متوفیان مبتنی بر نقشه‌های جغرافیایی برای نخستین بار در کشور در یزد راه‌اندازی شد.

سامانه جستجوی متوفیان با نقشه‌های جغرافیایی در یزد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فاوا شهرداری یزد، مهدی فعالی اظهار داشت: شهرداری یزد به عنوان نخستین شهرداری کشور، سامانه جستجوی متوفیان شهر یزد با قابلیت نمایش نقشه‌های جغرافیایی را راه‌اندازی کرد.

وی بیان کرد: این سامانه قابلیت جستجوی متوفیان بر اساس آیتم‌های نام و نام خانوادگی، نام پدر کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و وفات را دارد و بلافاصله پس از جستجو، در صورتی که متوفی در محدوده آرامستان یزد (خلدبرین) دفن شده باشد، قبر متوفی بر روی تصویر ماهواره‌ای رؤیت می‌شود.

فعالی، قابلیت نمایش متن سوره‌های قرآن مجید به همراه ترجمه فارسی آن در هنگام مشاهده نقشه آرامستان را از جمله ویژگی‌های جانبی این سامانه ذکر کرد.

وی ادامه داد: اطلاعات سامانه پس از پذیرش متوفی در سازمان آرامستان‌های شهرداری یزد به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

فعالی خاطرنشان کرد: ممیزی قبور عمومی و آرامگاهی آرامستان یزد در ابتدای سال جاری به اتمام رسیده و طی آن اطلاعات مربوط به سال‌های گذشته استخراج و بر روی نقشه GIS تهیه شده از محدوده آرامستان بارگذاری شده است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول