اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی:

باید عالمان امینی برای قرآن باشیم

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی گفت: ما باید عالمان امینی برای قرآن و اهل بیت (ع) باشیم.

باید عالمان امینی برای قرآن باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین مهدوی‌مهر عصر امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث که در مجتمع آموزش عالی جامعه‌المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: با داشتن گنجینه‌هایی بزرگی چون قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نباید فقیر زندگی کنیم و المپیادهای قرآنی باید زمینه‌ساز ارتقا در مراحل بعدی المپیادها باشد و در هر مرحله که المپیاد قرآنی برگزار می‌شود شاهد رشد و بالندگی باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند بیشترین عنایت را به ما داشته است، گفت: نعمت مجاورت با قرآن کریم و همسایگی با بارگاه علی‌بن موسی الرضا(ع) از بیشترین عنایاتی است که خداوند به ما ارزانی داشته و ما باید عالمان امینی برای قرآن و اهل بیت(ع) باشیم.

مهدوی تصریح کرد: متاسفانه با داشتن گنجینه‌های معنوی عظیمی مانند قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هنوز فقیرانه زندگی می‌کنیم و قادر به پاسخگویی سوالات جهانی نیستیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی تاکید کرد: خداوند این سرمایه‌های معنوی را به طور رایگان در اختیار ما گذاشته و این نوع فقر قابل نکوهش و سرزنش است.

وی خواستار شد: طلاب و فضلا به این فقر معنوی توجه جدی داشته باشند چرا که این فقر قابل پذیرش نیست.

مهدوی بیان داشت: استراتژی ما این است که همه فضلای ما دارای علم و مشارکت همراه با برنامه‌ریزی مدون باشند تا از این ذخایر ارزشمند بهره‌برداری مناسب و غنی داشته باشیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی جامعة‌المصطفی با ابراز تاسف از اینکه ما با وجود چنین گنجینه‌هایی نتوانستیم قلوب مردم را فتح کنیم، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی جدی برای استفاده از مخازن و معارف گرانسنگ صورت گیرد.

در این مراسم نفرات برگزیده اعلام شدند که 14 نفر در این مسابقات حائز رتبه نخست شدند که این افراد از کشورهای افغانستان، نیجریه، هندوستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، تایلند، فیلیپین، سنگال، گینه و جمهوری اسلامی ایران بودند.

شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ نهج‌البلاغه، دعا، مناجات و اذان به رقابت پرداختند که 7 نفر از خواهران و 7 نفر از برادران به عنوان نفرات برگزیده این مسابقات معرفی شدند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول