اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی و عمرانی شهرداری باقرشهر:

کمربندی غربی باقرشهر گره ترافیکی شهر را باز می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر فنی و عمرانی شهرداری باقرشهر با اشاره به نقش کمربندی غربی باقرشهر در کاهش ترافیک گفت: کمربندی غربی باقرشهر گره ترافیکی شهر را باز می‌کند.

کمربندی غربی باقرشهر گره ترافیکی شهر را باز می‌کند

امیر محسن مولوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان اینکه کمربندی غربی باقرشهر گره ترافیکی شهر را باز می‌کند، اظهار داشت: با توجه به واقع شدن باقرشهر در ورودی شهر تهران و هم‌جواری با شرکت پالایش و پخش نفت شهید تندگویان و بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام راحل، احداث کمربندی یکی از اساسی‌ترین نیازهای باقرشهر است که با محقق شدن این مهم و حذف حامل‌های خطرناک شامل مواد سوختی و قیر و .... انتقال وسائط نقلیه سنگین از محدوده شهری به کمربندی غربی، علاوه بر گشوده شدن گره‌های ترافیکی دستاوردهای دیگری نظیر بالا رفتن ضریب امنیت عبوری شهروندان را نیز به همراه است.

مدیر فنی و عمرانی شهرداری باقرشهر افزود: در همین راستا واحد فنی و عمرانی شهرداری باقرشهر اقدام به طراحی و اجرایی کردن طرح کمربندی غربی باقرشهر به طول 2.3کیلومتر در عرض‌های 35 متری و 45 متری کرده است که با توجه به عوارض موجود و بر حسب نیاز متغیر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کمربندی دارای تقاطع‌های هم‌سطح در خیابان‌های اصلی شهرسنگ و توریست بوده که به‌صورت میدان و در نظر گرفتن سهولت شعاع گردش طراحی شده است.

مدیر فنی و عمرانی شهرداری باقرشهر تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه در قالب فاز یک کمربندی غربی در هفتم تیر ماه سال 90 با انعقاد قراردادی بالغ بر هفت میلیارد ریال حد فاصل خیابان توریست تا پل بهشت زهرا (س) به طول حدود یک کیلومتر آغاز شد.

وی بیان داشت: از مشکلات و معارض اجرای این طرح می‌توان به مواردی نظیر تاسیسات مدفون در خط پروژه و رعایت حریم دکل‌های برق وزارت نیرو و مترو و تملک اراضی واقع در طرح اشاره کرد که به‌لطف خدا با همت مسئولان و همدلی تمام عوامل اجرایی و نظارتی و همچنین در نظر گرفتن اهمیت پروژه تمام موارد و موانع رفع شد و هم اکنون پروژه با سرعت قابل قبولی در حال تکمیل است.

وی در ادامه یادآور شد: در طراحی پروژه فوق تمام موارد فنی نظیر هدایت آب‌های سطحی، چگونگی دسترسی به خیابان‌های منشعب، دور برگردان‌های اصولی در لاین‌های رفت و برگشت و مسیرهای پیاده رو (با توجه به  تقاطع خیابان توریست و همجواری با ایستگاه مترو شاهد) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان تصریح کرد: این طرح منطبق با طرح تفصیلی شهر و توسعه شهر در آینده از سمت غرب و وجود اراضی جعفرآباد و دانشگاه پیام نور نقش بسیار مهمی در بهبود عبور و مرور شهری ایفا می‌کند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول