اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

نباید در فعالیت‌های فرهنگی مرزبندی داشته باشیم

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: توسعه فرهنگی فعالیتی است که همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئول هستند و وظیفه یک یا چند‌‌ دستگاه نیست از این رو مرزبندی در انجام فعالیت‌های فرهنگی نباید انجام پذیرد.

نباید در فعالیت‌های فرهنگی مرزبندی داشته باشیم

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی، علیرضا نوین در جمع پیشکسوتان و اعضای هیئت امنای کتابخانه مرکزی تبریز با اشاره به ضرورت انجام فعالیت‌های فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های لازم با اشاره به قدمت دیرینه و غنی کتابخانه مرکزی(ملّی) تبریز که با همت مردم به ویژه خیّرانی همچون مرحومان نخجوانی بنا شده امانتی بسیار گرانسنگ در اختیار ما است و باید در حفظ و ارتقای این مجموعه کوشا باشیم.

شهردار کلانشهر تبریز، از آمادگی کامل شهرداری تبریز برای رفع نیازهای کتابخانه مرکزی تبریز خبر داده و تصریح کرد: شهرداری کلانشهر تبریز این آمادگی را دارد تا هرگونه نیاز کتابخانه مرکزی تبریز را که نیاز به همکاری این مجموعه دارد رفع کند.

در ادامه تعدادی از اعضای هیئت امنای کتابخانه با اشاره به زمین جنب کتابخانه مرکزی بر تسریع تملک این زمین و توسعه کتابخانه تاکید کرده و در این زمینه خواستار مساعدت شهردار کلانشهر تبریز شدند.

نوین با اشاره به فعالیت‌ها و پیگیری‌های پیشین در این خصوص، از آمادگی کامل شهرداری مبنی بر خریداری زمین جنب کتابخانه با نظریه کارشناس دادگستری و توافق طرفین همچنین توسعه کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد.

وی از معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز هم خواست تا پیگیر حل مسئله تملک زمین شود.

نوین، کتابخانه مرکزی را از جمله مراکز دیدنی و گردش‌پذیر تبریز عنوان و بر لزوم ارتقای کیفیت خدمات تأکید کرده و در این خصوص آمادگی شهرداری کلانشهر تبریز را اعلام کرد.

حسن خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد چشمگیر شهرداری کلانشهر تبریز و خدمات بسیار ارزنده شهرداری در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کلانشهر تبریز وی را از مدیران موفق کشور عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد کتابخانه مرکزی تبریز، این کتابخانه را به‌عنوان شاخص‌ترین کتابخانه عمومی در سطح کشور عنوان کرده و افزود: این کتابخانه از نظر غنای منابع از جمله نسخ خطی و نفیس، فضای کتابخانه، امکانات و نیز عناوینی چون کتابخانه نمونه کشور در سال 88، نخستین کتابخانه دریافت‌کننده گواهینامه استاندارد ایزو در کشور، ثبت وقفنامه ربع‌رشیدی در حافظه جهانی یونسکو به عنوان نخستین اثر ثبت شده از کشور از فعال‌ترین و مهم‌ترین کتابخانه‌های عمومی کشور و منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول