اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم با محکومیت قرآن‌سوزی:

ننگ هتک حرمت قرآن با عذرخواهی پاک نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اعلام حمایت از حرکت مردم افغانستان در اعتراض به هتک حرمت قرآن گفت: ننگ هتک حرمت قرآن با عذرخواهی پاک نمی‌شود.

ننگ هتک حرمت قرآن با عذرخواهی پاک نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی دوشنبه شب در جمع تجمع‌کنندگان در حرم حضرت معصومه (س)، قرآن کریم را مرز ناشناس عنوان کرد و اظهار داشت: این کتاب آسمانی نه تنها نزد مسلمانان بلکه نزد همه آزادگان جهان مورد احترام است.

وی افزود: حتی کسانی که پیرو دین اسلام نیستند، نسبت به این کتاب آسمانی به دیده احترام می‌نگرند چرا که این کتاب از جمله اموری است که خداوند احترام به آن را لازم دانسته است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص)، آل رسول‌الله، قرآن کریم، کعبه و مومن پنج اموری هستند که خداوند بر حرمت آنها تاکید کرده است.

وی با اشاره به حرمت قرآن نزد مسلمانان جهان گفت: قرآن به فرموده پیامبر اکرم(ص) ثقل اکبر است و مسلمانان جهان احترام خاصی برای آن قائل هستند.

سعیدی با اشاره به حدیث ثقلین عنوان کرد: از اواخر عمر پیامبر اکرم(ص) تاکنون هیچ مسلمانی در پاسداری و مراقبت از قرآن کریم به خود تردید راه نداده است.

وی با اشاره به فتاوای متعدد از مراجع تقلید در مورد حرمت قرآن کریم گفت: این کتاب آسمانی از روزی که نازل شد نه تنها برای مسلمانان بلکه برای بشریت پیام رحمت داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه نگاه قرآن به کفار و منافقان و ستمگران نگاه مقاومت است ابراز کرد: قرآن در برابر ستمگران و برنامه‌های استعماری و استکباری آنها سر تعظیم فرود نمی‌آورد بلکه ابتدا آنها را با زبان نرم به صراط هدایت می‌کند و وقتی دید هدایت نمی‌شوند در برابر آنها می‌ایستد.

وی ادامه داد: از روزی که مغز متفکر انگلیسی‌های خبیث در برابر سیاستمداران خود، قرآن را بر دستان خود بلند کرد و گفت تا این قرآن هست نمی‌توانیم ثروت‌های کشورهای اسلامی را غارت کنیم، به این کتاب آسمانی هجوم آوردند.

سعیدی با اشاره به قرآن‌سوزی نظامیان آمریکایی در پایگاه بگرام افغانستان و واکنش مردم افغانستان به این هتاکی بزرگ گفت: وقتی مسلمانان غیرتمند افغانی این خبر دردناک را شنیدند به خیابان‌ها ریخته و با تجمع در برابر مراکز استقرار آمریکایی‌ها واکنش نشان دادند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها که خشم مردم افغانستان را دیدند به وحشت افتاده و فکر کردند با یک عذرخواهی ساده از این جنایت بزرگ به آرامی می‌گذرند اما مردم با بصیرت افغانستان می‌دانستند که آنها کینه عمیقی از اسلام بر دل دارند و عذرخواهی آنها دروغی بیش نیست.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به تظاهرات مردم افغانستان در پایان نماز جمعه پنجم اسفند ماه گفت: مردم متدین انقلابی در حالی که ده‌ها شهید و مجروح تقدیم اسلام کردند خواستار اشد مجازات عاملین این جنایت شدند.

وی خاطر نشان کرد: مردم مسلمان افغانستان مصمم هستند تا وقتی آمریکایی‌ها را از این جنایت آشکار پشیمان نکنند آرام ننشینند.

سعیدی با اشاره به پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و نیز حوزه علمیه از حرکت مردم افغانستان اظهار داشت: ما به این جنایت‌ پیشگان اعلام می‌کنیم که مسلمانان در برابر شعائر اسلامی ایستاده‌اند و از خواسته خود کوتاه نمی‌آیند.

وی همچنین خطاب به همه ملل اسلامی گفت: اگر ید واحده بوده و به «واعتصموا به حبل الله» التزام عملی داشته باشیم هرگز دشمنان جرأت اهانت به مقدسات ما را پیدا نخواهند کرد.

امام جمعه قم با اشاره به همبستگی عربستان و خادم الحرمین با اسرائیل و آمریکا گفت: اگر اینها که عنوان خادم الحرمین را یدک می‌کشند علیه سوریه، بحرین، اردن و... دست دوستی به سمت اسرائیل و آمریکا دراز نمی‌کردند، هرگز آمریکایی‌ها به خود اجازه نمی‌دادند که قرآن را به آتش بکشند.

وی تصریح کرد: راه حل نجات این است که دولت‌های اسلامی به راه ملت‌های مسلمان باز گردند و دست از طغیان بردارند و بدانند که خشم این مردم عاقبت به این دیکتاتوری‌ها پایان خواهد داد همانطور که دیکتاتورهای لیبی، مصر و تونس را به زیر کشید.

سعیدی در پایان ضمن اعلام پشتیبانی از قیام مردم افغانستان، از ملت ایران خواست برای دادن پاسخ مناسب و در خور به جنایت‌ پیشگان آمریکایی، روز 12 اسفندماه در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و با انتخاب اصلح پاسخی کوبنده به دشمن بدهند تا دیگر جرأت اهانت به هیچ یک از مقدسات را نداشته باشد.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول