اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-208

آمادگی نرم‌افزاری برای برگزاری انتخابات خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی از آمادگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند ماه سال جاری خبر داد.

آمادگی نرم‌افزاری برای برگزاری انتخابات خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرام حیدرزاده عصر امروز در جلسه ستاد انتخابات خراسان‌ جنوبی به اقداماتی که در این مجموعه در راستای برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجام شده، اشاره کرد و اظهار داشت:‌ نخستین اقدام این مجموعه افزایش پهنای باند برای فرمانداری‌ها و استانداری خراسان جنوبی بود که محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر افزایش پهنای باند برای کلیه بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری به میزان سه برابر تحقق پیدا کرده است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی ادامه داد: ‌همچنین برای بالا بردن ضریب امنیتی کار در ایام برگزاری انتخابات مجلس ارتباطات استانداری با مخابرات به فیبر نوری متصل شده است.

حیدرزاده افزود‌: همچنین ارتباط مجموعه استانداری با وزارت کشور که تنها از کانال دولت بود به یک سیستم پشتیبان مجهز شد تا در صورت قطعی اتصال مشکلی به وجود نیاید.

وی ادامه داد:‌ همچنین ما در استان نقاط کوری را مشخص کردیم که اکثر این نقاط در مناطق مرزی ما وجود داشت و در حال حاضر نیز خطوط شعب اخذ رأی ثابت ما هیچ مشکلی ندارد و برخی از نقاط مرزی که شعب اخذ رأی سیار داشتند مشکلاتی داشتند که تا حدودی حل شده است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پوشش آنتن‌دهی در استان ما به 87 درصد رسیده است و طی جلساتی که با مخابرات داشتیم قرار شد از یک هفته قبل تا یک هفته بعد از انتخابات هیچ حفاری در استان انجام نشود.

حیدرزاده ادامه داد:‌ تست سیم‌کارت‌های ارسالی از وزارت کشور در دو مرحله در استان انجام شده است تا با کمترین مشکل انتخابات در سراسر استان برگزار شود.

* برگزاری 4 دوره آموزشی برای کاربران رایانه

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان‌ جنوبی از برگزاری چهار دوره آموزشی برای کاربران رایانه در استان خبر داد و گفت: در کل این افراد 73 ساعت آموزش را پشت سر گذاشتند تا با آمادگی کامل در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند.

حیدرزاده تصریح کرد:‌ همچنین 20 درصد تجهیزات سخت‌افزاری هر منطقه توسط فرمانداری‌ها تامین شده و برای هر 10 شعبه اخذ رأی نیز یک ناظر تعیین شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول