اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی سازمان صنعت خبر داد

مواد پروتئینی در راس تخلفات بازارهای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین پرونده متشکله در تخلفات بازار این استان در سه ماهه سوم سال جاری مربوط به مواد پروتئینی بوده است.

مواد پروتئینی در راس تخلفات بازارهای کهگیلویه و بویراحمد

علی حیدری‌اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در بازرسی‌های انجام شده در سه ماهه سوم سال جاری در بازارهای استان کهگیلویه و بویراحمد سه هزار و 179 مورد بازرسی از مواد پروتئینی به‌عمل آمد که تخلفات انجام شده در این بخش در 124 مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ارزش ریالی تخلفات انجام شده در مواد پروتئینی 79 میلیون و 796 هزار ریال بوده که بر این اساس به اداره‌کل تعزیرات حکومتی برای صدور رای نهایی معرفی شدند.

وی عمده تخلفات فروشندگان استان کهگیلویه و بویراحمد را عدم صدور فاکتور و عدم نرخ‌گذاری اعلام کرد و گفت: در بازرسی‌های سه ماهه سوم سال جاری به ترتیب 495 و 386 مورد از سوی ماموران بازرسی این سازمان کشف شده که در همه این موارد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی و برخورد قاطع با متخلفین ارسال شده است.

حیدری‌اصل، گرانفروشی،کم فروشی و احتکار را از دیگر تخلفات عمده بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و ادامه داد: در این تخلفات به‌ترتیب 379، 78 و 37 مورد در بازرسی‌ها به‌عنوان تخلف تشخیص داده شد.

وی سایر تخلفات صنفی را در سه ماهه سوم سال جاری 507 مورد اعلام کرد.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعد از مواد پروتئینی، میوه و تره‌بار، قند و شکر، مواد شوینده و مصالح ساختمانی بیشترین تخلفات صنفی را داشته‌اند.

این مسئول نظارتی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشارکت مردم را در انجام صحیح و به‌موقع ماموریت این معاونت در کنترل بازار و مبارزه با تخلفات بسیار ضروری خواند و بیان داشت: مردم باید نسبت به حقوق خود در بازار آگاهی داشته باشند و با حساسیت و مشارکت اجازه ندهند حقوق اولیه آن‌ها تضییع شود.

حیدری‌اصل اضافه کرد: از مجموع تخلفات بازارهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه سوم، 78 درصد منجر به تشکیل پرونده شده و این در حالی است که در سه ماهه دوم 81 درصد این تخلفات منجر به تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قانونی شده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول