اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان تاکید کرد

لزوم تلاش مسئولان برای مناسب سازی فضای شهری در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به کمبود فضاهای مناسب‌سازی شده برای معلولان در سطح استان زنجان گفت: باید تلاش شود تا فضای شهری برای معلولان مناسب‌سازی شود.

لزوم تلاش مسئولان برای مناسب سازی فضای شهری در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد محمدی ظهر امروز در نخستین جلسه مناسب‌سازی فضاهای شهری استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از هفت درصد از جمعیت جامعه استان بالای 60 سال سن دارند، اظهار داشت: باید آمار معلولان جامعه را به آمار معلولان اضافه کرد تا بتوان درک درستی از افراد نیازمند به محیط مناسب شهری به دست آورد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توانمندسازی فیزیکی و روانی معلولان برای حضور در جامعه افزود: باید متوجه بود که به تناسب آماده کردن فکری و ذهنی معلولان برای حضور در جامعه محیط شهری هم باید برای حضور آنها آماده شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با تاکید بر توانمندی معلولان ادامه داد: وجود 300 دانشجو و 600 ورزشکار در بین معلولان استان زنجان تصدیق کننده این توانایی‌ها محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت آماده سازی محیط‌های شهری برای حضور معلولان در جامعه تاکید کرد و گفت: تنها سه درصد از مبلمان شهری در ایران برای معلولان و افراد نیازمند مناسب‌سازی شده است.

محمدی میانگین مناسب‌سازی مکان‌های آموزشی را برای معلولان شش درصد عنوان کرد و افزود: این میانگین در ارگان‌های دولتی 25 درصد است.

وی خراسان رضوی و آذربایجان شرقی را از جمله استان‌های موفق در مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای افراد نیازمند اعلام کرد و گفت: استان زنجان باید از تجربیات این استان‌ها استفاده بهینه کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اشاره به تجربه دیگر کشورها از جمله چین در مناسب‌سازی محیط‌های شهری ادامه داد: برای آغاز کار باید یکی از شهرها را به عنوان نمونه انتخاب و آن را به عنوان شهر بدون مانع فضاسازی کرد.

وی با اشاره به طرح های موجود برای احداث پارکی برای معلولان تاکید کرد: نباید زمینه جداسازی معلولان را از جامعه فراهم کرد چنانچه بهزیستی قصد انجام اینکار را هم ندارد.

محمدی با اشاره به عملی شدن مناسب‌سازی سبزه میدان تا چهار راه انقلاب برای تردد نابینایان اضافه کرد: باید زمینه مناسب‌سازی سایر مناطق اصلی شهر را برای حضور معلولان فراهم کرد.

وی با یادآوری نامناسب بودن فضاهای شهری، ارگان‌های دولتی و آموزشی برای حضور معلولان استان زنجان گفت: می‌توان با تقسیم‌بندی پروژه‌ها به دو قسمت نسبت به مناسب‌سازی آنها اقدام کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: پیمانکاران پروژه‌های جدید باید مکلف به رعایت مسائل فنی برای مناسب سازی محیط شوند ضمن اینکه با یک زمان‌بندی پروژه‌های موجود هم مناسب‌سازی شوند.

در این جلسه معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه اقداماتی در سطح استان زنجان برای مناسب سازی فضاهای شهری انجام شده است، اضافه کرد: این اقدامات تاکنون هیچ بروز و ظهوری نداشته است.

امیر نیک بخش از حضور 6 هزار جانباز در استان زنجان خبر داد و گفت: در اغلب موارد محیط زندگی شخصی آنها هم مناسب‌سازی نشده است.

وی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده برای برگزاری همایش مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان ادامه داد: به موازات کارهای علمی و پژوهشی باید کارهای عملی هم انجام شود.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه هزینه مناسب‌سازی محل زندگی برای معلولان و جانبازان بسیار بالا است، ابراز امیدواری کرد، از نتایج برگزاری این جلسات فراهم کردن زمینه اعطای تسهیلات به آنها برای بهینه سازی محیط زندگی برای افراد نیازمند باشد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول