اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

35 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی اردبیل افزوده شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 35 هزار نفر به تعداد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزوده شده است.

35 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی اردبیل افزوده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در همایش فعالان انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 48 هزار و 525 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هستند که با افزایش تعداد کتابخانه‌ها و علاقمندی مردم به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی این جلب و جذب اعضای فعال رو به رشد است.

وی متوسط میزان مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی را 115 هزار نفر اعلام کرد و افزود: ما با یک روند رو به رشد هم در حوزه مراجعه و هم امانت گرفتن کتاب روبه‌رو هستیم به طوری که هم اکنون در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیش از 600 هزار جلد کتاب با موضوعات و رشته‌های مختلف وجود دارد.

فرهمندامین تعداد کتابخانه‌های موجود استان را نیز 60 باب اعلام کرد و بیان داشت: 48 باب از کتابخانه‌های عمومی محسوب شده و مابقی نیز به شکل مشارکتی اداره می‌شود.

این مسئول به اجرای طرح‌های مختلف کتاب و کتاب‌خوانی در سال‌جاری و برنامه‌ریزی‌های متعدد برای ارتقای فرهنگ مطالعه در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: ما هم اکنون بزرگ‌ترین و مجهزترین کتابخانه عمومی را در اردبیل دایر کردیم که علاقمندان می‌توانند از بخش‌های مختلف این کتابخانه اعم از بخش پژوهشگران، اتاق‌های انفرادی، سالن مطالعه مجهز به اینترنت، بخش مرجع‌شناسی، استان‌شناسی، بخش نویسندگان و کتابخانه‌های شخصی اهدایی بهره‌ بگیرند.

وی همچنین به علاقمندی مخاطبان کتاب برای عضویت در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز برخی اقدامات خوب انجام شده و در حال پیگیری سایر فعالیت‌ها نیز هستیم.

به گزارش فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در شهرستان اردبیل ما هم اکنون 15 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی را داریم که تعداد کتاب‌های امانت داده شده در سال‌جاری 87 هزار جلد بوده است.

فرهمندامین تعداد منابع کتابخانه‌ای را نیز در این شهرستان بیش از 150 هزار جلد با تنوع منابع و موضوعات برشمرد و افزود: در مرکز استان در باب عضویت کتاب‌خوانان جدید رشد 30 درصدی را شاهد هستیم.

وی در ادامه سخنان خود از احداث هفت کتابخانه روستایی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان اردبیل نیز یک کتابخانه در روستای آراللو با متراژ 250 متر مربع در حال احداث است که به شکل امانی این پروژه اجرایی می‌شود.

فرهمندامین در مورد راه‌اندازی نهضت مطالعه مفید و برگزاری جلسات مستمر آن نیز تصریح کرد: ما در فرهنگ‌سازی امر مطالعه و کتاب‌خوانی و عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در راه‌اندازی نهضت بزرگ مطالعه مفید کمیته‌هایی را در این زمینه فعال کردیم که انتظار می‌رود در یک حرکت مناسب در این زمینه شاهد فعالیت‌های خوب از سوی بانوان و عموم مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های سطح شهر باشیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول