اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

90 هزار دام علیه بیماری طاعون در یزد واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش، بررسی‌ها و مراقبت از بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان یزد از واکسیناسیون حدود 90 هزار دام علیه بیماری طاعون خبر داد.

90 هزار دام علیه بیماری طاعون در یزد واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان یزد، محمد عبدالحسین‌زاده اظهار داشت: در سال جاری میزان واکسیناسیون علیه بیماری طاعون در نشخوارکنندگان کوچک در استان یزد رشد 20 درصدی داشته است.

وی افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یکی از بیماری‌های ویروسی و حاد گوسفند و بز است که این بیماری باعث تلفات 10 تا 50 درصدی در گله‌ها می‌شود.

عبدالحسین‌زاده خاطرنشان کرد: بز و بزغاله به این بیماری حساسیت بیشتری دارند، عامل بیماری طاعون، ویروس است که از طریق تماس نزدیک با دام بیمار سرایت می‌کند.

عبدالحسین‌زاده یادآور شد: میزان واگیری در دام‌های حساس 50 تا 80 درصد و میزان مرگ و میر در دام‌های مبتلا به 80 تا 90 درصد می‌رسد.

وی اظهار داشت: طی 10 ماه سال جاری 89 هزار و 149 رأس گوسفند و بز در استان یزد علیه بیماری طاعون واکسینه شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 20 درصد رشد داشته است.

عبدالحسین‌زاده به دامداران توصیه کرد: عمده‌ترین راه انتقال بیماری وارد کردن دام‌های جدید و بیمار به گله است و توصیه می‌شود دامداران از خرید دام‌های بدون مجوز بهداشتی خودداری کنند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول