اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی خبر داد

کاهش 16 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس:‌ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی از کاهش مصرف 16 درصدی در چهار فرآورده نفتی در استان خراسان‌جنوبی در 14 ماهه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مقایسه با مدت مشابه قبل از آن خبر داد.

کاهش 16 درصدی مصرف فرآورده‌های نفتی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد واحدیان ابوترابی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مهمترین نتایج هدفمندی یارانه‌ها در بخش فرآورده‌های نفتی در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: شاهد کاهش محسوس مصرف در بخش‌هایی مانند بنزین و نفت در استان بودیم.

*کاهش 34 درصدی مصرف بنزین سوپر

وی افزود: در 14 ماهی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد مصرف بنزین سوپر در استان 34 درصد کاهش داشته است همچنین مصرف بنزین معمولی نیز کاهش شش درصدی را در این مدت تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین توزیع نفت سفید بدون در نظر گرفتن سوخت نیروگاه‌ها 11 درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد و با احتساب میزان مصرف سوخت نیروگاه‌های استان رشد سه درصدی داشته است.

*صرفه‌جویی 18 درصدی در نفت سفید

واحدیان ابوترابی از صرفه‌جویی 18 درصدی در مصرف نفت سفید در استان پس از هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و اظهار داشت:‌ همچنین مصرف نفت کوره در استان نیز کاهش بیش از 50 درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بخش توزیع فرآورده‌های نفتی نیز 12 درصد با نرخ 100 تومانی، 77 درصد با نرخ 400 تومانی و 11 درصد نیز با نرخ 700 تومانی بوده است که این نشان دهنده این است که اکثریت مردم استان ما به اندازه سهمیه خود مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌جنوبی ادامه داد:‌ در بخش نفت و گاز دو درصد میزان توزیع شده با نرخ 165 ریالی، 97 درصد با نرخ 150 تومانی و یک درصد نیز با نرخ 350 تومانی صورت گرفته است.

*1617 میلیارد درآمد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پس از هدفمندی یارانه‌ها

واحدیان ابوترابی به میزان افزایش درآمد این مجموعه پس از هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در 13 ماه گذشته این مجموعه درآمدی معادل یک‌هزار و 617  میلیارد ریال داشته است این در حالی است که در مدت مشابه قبل از آن درآمد این مجموعه 335 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول