اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران:

امکانات هلال‌احمر مازندران مناسب نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: تجهیزات و امکانات موجود هلال‌احمر مازندران متناسب با وضعیت استان نیست.

امکانات هلال‌احمر مازندران مناسب نیست

مهدی ولی‌پور در حاشیه همایش مهرورزان نوروز 91 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: جمعیت هلا‌ل‌احمر مازندران در سال‌های اخیر به لحاظ امکانات و تجهیزات تقویت نشده و هم‌نام درجه استانی خود نیست.

وی یادآور شد: گرچه در دو سال اخیر وضعیت کمی مطلوب‌تر شده ولی در بحث فضای انبارهای امدادی، ناوگان هوایی و تجهیزات امدادی وضعیت بحرانی را شاهد هستیم.

این مسئول افزود: با رایزنی مسئولان ارشد هلال‌احمر کشور که از نزدیک به این موضوع واقف شدند امیدواریم تحولی در تهیه و تجهیز امکانات در مازندران را شاهد باشیم.

ولی‌پور بیان داشت: در ایام نوروز 10 کمپ ثابت در مسیر جاده کندوان، هراز و فیروزکوه و همچنین 40 پست راهنمای نوروزی در ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بیان داشت: در کنار این پست‌ها خیمه‌های نماز با حضور امام جماعت داریم که این طرح برای نخستین بار در کشور در سال گذشته در مازندران اجرا شد.

وی ادامه داد: امدادرسانی در حوادث، آموزش همگانی، آشنایی با اصول اولیه امداد و کمک‌های اولیه در قالب بروشور و حضور در کلاس‌های آموزشی از جمله اقدامات هلال‌احمر در ایام نوروزی است.

این مسئول با اشاره به اینکه تنها 10 بالگرد در کل کشور در اختیار هلال‌احمر است، تصریح کرد: در مازندران تنها یک مرکز امداد هوایی وجود دارد که تنها یک بالگرد در اختیار سه استان گیلان، گلستان و مازندران قرار گرفت و این در حالی است که هر استان باید یک بالگرد در اختیار داشته باشد.

وی بیان داشت: استان مازندران برخلاف استان‌های دیگر به خاطر قرار داشتن در معرض حوادث و موانع طبیعی از قبیل سیل و زلزله و حوادث دریایی و همچنین وجود جاذبه طبیعی و حضور بیش از 20 میلیون گردشگر و مسافران نوروزی برای سرویس‌دهی نیاز به امکانات مضاعفی دارد که لازم است در برنامه کوتاه‌مدت، تقویت ناوگان امدادی و تجهیزات امدادی در آن انجام شود.

ولی‌پور به انعقاد تفاهمنامه‌ای میان هلال‌احمر با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک اشاره کرد و متذکر شد: تفاهمنامه‌ای هم میان هلال‌احمر مازندران با اداره کل زندان‌ها با هدف آموزش فرهنگی درباره زندان، بحث جوان و بزهکاری، آشنا شدن با مفاهیم صلح و دوستی در کنار آموزش امداد و کمک‌های اولیه منعقد شده است.

انتهای‌پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول