اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در جمع طلاب علوم دینی ـ 2:

راکبین فتنه لقب ساکتین فتنه را به دیگران می‌دهند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی گفت: راکبین فتنه، دیگران را ساکتین فتنه می‌نامند زیرا تجارت و نفع آنها در اینگونه سخنان است.

راکبین فتنه لقب ساکتین فتنه را به دیگران می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی یکشنبه شب در حسینیه سیدان قم در جمع گروهی از طلاب استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل در پاسخ به برخی سئوالات مطرح شده توسط طلاب اظهار کرد: شایعه تبریک رئیس مجلس به یکی از سران فتنه پیش از اعلام رسمی نتایج، دروغی است که جزو بداخلاقی‌های موجود در کشور محسوب می‌شود زیرا عده‌ای تنها به دنبال ساختن چنین سخنانی هستند.

وی افزود: چندی پیش نیز برگه‌ای در قم توزیع شد که مضمون آن بی‌احترامی رئیس مجلس به رهبری بود در حالیکه این امر امکان‌پذیر نبوده و من و خانواده‌ام مقلد ایشان هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر قانون‌شکنی‌های دولت گفت: بسیاری از مصوبات مجلس توسط دولت در حال اجراست اما گروهی به افراط و تفریط مشغول بوده و دولت را قانون‌شکن معرفی می‌کنند در صورتی که اصل ماجرا به این شکل نبوده و تنها در چند مورد عدم اجرای قانون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همه وزرا در حد توان خود تلاش می‌کنند اما باید گفت هیئت دولت بعضی قوانین را اجرا نکرده یا در اجرای آنها به درستی رفتار نکرده است.

لاریجانی در خصوص استیضاح وزیر اقتصاد گفت: من موافق این کار بودم زیرا در کشوری که بیش از 3 هزار میلیارد تومان اختلاس رخ می‌دهد، لازم است که برخی وزرا استعفا دهند.

سئوال دیگری که از رئیس مجلس شورای اسلامی شد در خصوص شفاف سخن گفتن بود که لاریجانی در پاسخ به این مسئله ابراز کرد: ملاک اصلی من و دیگر نمایندگان، تبعیت از ولی فقیه بوده و همواره پشت سر ایشان حرکت کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در خصوص گرانی‌های اخیر گفت: این امر فشار زیادی بر اقشار مختلف مردم به خصوص طلاب علوم دینی وارد می‌کند اما نکته اساسی در این میان، استقلال حوزه‌های علمیه و وابسته نبودن آنها به بودجه‌های جاری دولت است هر چند مواردی چون وضع مسکن آنها باید برطرف شود.

وی به عقب‌ماندگی‌های موجود در قم اشاره کرد و افزود: برخی از مشکلات نظیر آب شرب قم با طرح‌های عظیم اجرا شده به زودی برطرف خواهد شد ضمن اینکه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و عمرانی در قم افزایش یافته و این امر اشتغال بیشتر جوانان قمی را در پی خواهد داشت.

لاریجانی در پاسخ به سئوال دیگری خود را معتقد و ملتزم به مرام و مسلک روحانیت و مرجعیت شیعه دانست و تصریح کرد: سخنان بدلی و عرفان‌های کاذب مطرح شده در کشور در شرایط کنونی، راه به جایی نمی‌برند زیرا آنچه راهگشاست، مسیر واقعی روحانیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد راسخی به ساختار حکومت اسلامی و ولایت فقیه دارد گفت: بازار مکاره و سر و صدای ایجاد شده از سوی برخی افراد راه به جایی نخواهد برد.

سئوال دیگر مطرح شده در این جلسه بحث عدم حضور اصلاح طلبان و تبعات ناشی از آن بود که لاریجانی در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: اشتباه اصلاح‌طلبان، تحریم انتخابات بود زیرا کسی مانع از حضور آنها نشده و برخی نیز که به صورت مستقل شرکت کرده‌اند، در صورت تایید صلاحیت می‌توانند در کنار دیگران به رقابت بپردازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جواب سئوال یکی دیگر از طلاب در خصوص ساکت بودن در جریان فتنه گفت: راکبین فتنه، دیگران را ساکتین فتنه می‌نامند زیرا تجارت و نفع آنها در اینگونه سخنان است.

وی مسئله دانشگاه آزاد را دکان‌سازی برخی افراد به نفع خود دانست و افزود: مصوبه مجلس مربوط به موسسات غیر انتفاعی بود ضمن اینکه آیین‌نامه مجلس باید اجرا شده و اخطارهایی که در این خصوص وارد بود باید به رأی گذاشته می‌شد.

لاریجانی قانون اساسی کشور را فاقد هرگونه بن‌بست دانست و تصریح کرد: استیضاح وزرا آخرین راه حل است که نباید تنها آن را مدنظر داشت زیرا برخی مسائل با طرح سئوال از کابینه و گفت‌وگو قابل حل هستند.

شایعات موجود در خصوص برخی نمایندگان مجلس موضوع سئوال دیگری از رئیس مجلس شورای اسلامی بود که لاریجانی در این زمینه گفت: افراط و تفریط در خصوص افراد وجود دارد اما شخصی که مدنظر قرار دارد، التزام به ولی فقیه داشته و شخصیت او آنگونه که در شایعات مطرح می‌شود نیست.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول