اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره HSE شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد

برگزاری نخستین دوره ایمنی عملیات در پالایشگاه گاز فجر جم

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره HSE شرکت پالایش گاز فجر جم از برگزاری نخستین دوره ایمنی عملیات در پالایشگاه گاز فجر جم خبر داد.

برگزاری نخستین دوره ایمنی عملیات در پالایشگاه گاز فجر جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، محمدرضا دهقان‌منشادی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه فجرجم بیش از 27 درصد گاز کشور را تامین می‌کند و این پالایشگاه نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: توجه به ایمنی و مسایل زیست‌محیطی اهمیت زیادی دارد و در این راستا گا‌های مهمی برداشته شده است.

سرپرست اداره HSE شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به اهمیت "اچ اس ای" در پالایشگاه خاطرنشان کرد: پالایشگاه فجر جم به عنوان بزرگترین پالایشگاه گازی کشور، دوره‌های آموزشی HSE معتددی را برای پرسنل و واحدهای شرکت برگزار می‌کند.

دهقان‌منشادی گفت: این امر موجب بالا رفتن سطح آگاهی نفرات و کاهش حوادث احتمالی می‌شود.

 وی از برگزاری نخستین دوره ایمنی عملیات در پالایشگاه گاز فجر جم خبر داد و افزود: اداره HSE به منظور بالابردن فرهنگ ایمنی در سطح شرکت اقدام به برگزاری یک دوره ایمنی عملیات در سطح پالایشگاه کرد که نخستین دوره این عملیات در اتاق کنترل آب، برق و بخار برگزار شد.

سرپرست اداره HSE شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان تعمیرات اساسی و افزایش فعالیت‌های عملیاتی، امکان افزایش ضریب خطا و بروز حوادث وجود دارد و ضرورت برگزاری این عملیات همواره وجود دارد.

دهقان‌منشادی بیان کرد: با توجه به افزایش حجم تولید و عدم حضور تمام پرسنل عملیاتی برای شرکت در کلاس‌ها، این دوره به صورت دوره‌های آموزشی حین کار برگزار شد.

وی یادآور شد: در این دوره مباحثی از قبیل شناسایی خطرات، اقدامات پیشگیرانه و دلایل الزام کردن واحدها برای استفاده از دستورالعمل ایمنی در انجام هر کاری مورد بررسی قرار گرفت.

این مسئول اذعان داشت: در این دوره به تجزیه و تحلیل حوادثی که در شرکت‌های مختلف اتفاق افتاده بود پرداخته شد و انتظار می‌رود برگزاری چنین دوره‌هایی تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی داشته باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول