اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اولتیماتوم مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران:

افزایش قیمت‌ بدون مجوز باید به بهای قبلی برگردد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران به واحدهای اقتصادی که قیمت‌ها را بدون مجوز افزایش دادند اولتیماتوم داد و گفت: باید در اسرع وقت قیمت‌ها به قیمت قبلی بازگردانده شود.

افزایش قیمت‌ بدون مجوز باید به بهای قبلی برگردد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی مازندران، مهدی عباسی در جمع پرسنل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: با توجه به در پیش بودن اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و قرار گرفتن در آستانه سال جدید و تقاضای عموم برای خرید مایحتاج این اداره با سودجویان و متخلفانی که اقدام به افزایش قیمت‌ها کنند، برخورد شدید می‌شود.

عباسی تصریح کرد: تفاهمنامه مشترکی بین اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برای برخورد با عوامل سودجو و مخل در نظم بازار صورت گرفت.

این مقام قضایی تعزیرات حکومتی مازندران خاطرنشان کرد: واحدهای اقتصادی که قیمت‌ها را بدون مجوز افزایش دادند باید در اسرع وقت نسبت به بازگشت قیمت‌ها به قیمت قبلی اقدام کنند.

وی گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی مازندران هرگونه افزایش قیمت از سوی واحدهای اقتصادی، وارداتی، تولیدی و توزیعی بدون هماهنگی با سازمان حمایت مصداق بارز گران‌فروشی اعلام می‌کند. 

عباسی افزود: انبارها و سردخانه‌ها باید موجودی خود را به سازمان صنعت، معدن  و تجارت استان اعلام و اطلاع‌رسانی کنند که در صورت عدم اعلام موجودی متخلف محسوب شده و مصداق احتکار بر آنها صادق است و برابر قوانین موجود بر خورد های لازم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طرح ویژه بازرسی و نظارت به منظور تشدید نظارت بر بازار و مبارزه با گرانفروشی، اختفا و احتکار کالا که در این طرح از تمام ظرفیت‌های نظارتی و بازرسی دو سازمان استفاده می‌شود و اصناف، انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی شعب تعزیرات حکومتی استان در قالب گشت‌های مشترک در این طرح همکاری مشترک دارند.

عباسی گفت: از ابتدای شروع این طرح در اول بهمن تاکنون بیش از یک‌هزار و 33 مورد گشت مشترک انجام شد که از این تعداد 335 فقره پرونده تشکیل و 225 فقره منجر به صدور رای و متخلفان به جزای نقدی به مبلغ 23 میلیون و 814 هزار جزای نقدی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 33 هزار و 595 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی مازندران وارد شد، بیان داشت: از این تعداد با توجه مانده قبلی 38 هزار و 617 فقره آن مختومه شد و متخلفان در این مدت 60 میلیارد و 684 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول