اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان غربی تاکید کرد

کاهش ناهنجاری‌ها در سایه آگاهی از قانون

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ستاد دیه استان آذربایجان غربی گفت: کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در گرو ارتقای سطح فرهنگ حقوقی جامعه است.

کاهش ناهنجاری‌ها در سایه آگاهی از قانون

به گزاری خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی سلطانی عصر امروز در نشست با مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: درج پیام‌های حقوقی روی قبوض گاز یکی از راهکارهای مهم برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است چرا که با این راهکار می‌توان سطح فرهنگی حقوقی جامعه را ارتقا داد.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی به مردم می‌توان آن‌ها را از بسیاری مسائل حقوقی مطلع کرد تا بتوانند در جامعه با آگاهی بیشتر عمل کنند و در دام برخی مشکلات و گرفتاری‌ها نیفتند.

سلطانی با اشاره به مشکلات اجتماعی گفت: درصد بالای تصادفات در سطح جاده‌های استان، عرضه چک‌های بلامحل و جوانانی که به دلیل نپرداختن پرداخت مهریه در زندان‌ها به سر می‌برند همه از فقر آگاهی و اطلاع درست آنها از مسائل حقوقی نشات می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع به مردم می‌توان آن‌ها را از گرفتار شدن در زندان‌ها و عواقب جبران‌ناپذیر برخی آسیب‌های اجتماعی مصون کرد.

وی در ادامه تعداد محکومان جرایم غیر عمد در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: آزادی‌های جرایم غیر عمد استان در سال جاری 600 نفر بوده و در حال حاضر 360 نفر در زندان به سر می‌برند.

سلطانی با اشاره به کاهش 60 درصدی آمار زندانیان جرایم غیر عمد دیه در استان بیان کرد: تعداد زندانیان ناشی از جرایم رانندگی امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که این امر نتیجه اطلاع‌رسانی به مردم و ارتقای سطح آگاهی آن‌ها و عمل به قوانین است.

مدیرعامل ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زندانیان محکوم به پرداخت نفقه و مهریه در حال افزایش است که در تحقق این مهم باید اقدامات اساسی صورت گیرد و جوانان بدانند که با آگاهی کامل اقدام به ازدواج و در حد وسع خود مهریه تعیین کنند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول