اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برپایی نمایشگاهی در موزه هنرهای معاصر به نمایش در می‌آید

طرح‌هایی از معماری کهن و طبیعت در نمایشگاه «در امتداد»

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: نمایشگاه «در امتداد» که شامل اسکیس‌هایی (طراحی‌های سریع) از معماری کهن و طبیعت است از 15 بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمده است.

طرح‌هایی از معماری کهن و طبیعت در نمایشگاه «در امتداد»

حمیدرضا گلبن در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان  اظهار داشت: گر چه در فرهنگ ما سرعت معنایی ندارد و آرامش در طراحی نقش اصلی را ایفا می‌کند، اما در اسکیس هماهنگی سریع ذهن و دست در پدید آوردن طرحی از منظره مشاهده شده بسیار مهم است.

وی افزود: طرح‌های نمایشگاه "در امتداد" دارای موضوع‌های متنوعی است و طی سفرهای مختلف از ساختمان‌های کهن، دارای معماری‌های اصیل و طبیعت شهرهایی مانند ماسوله، ابیانه و موارد دیگر طراحی شده است و یک طرح از کشور ایتالیا نیز در میان آثار جای دارد.

این هنرمند طراح با انتقاد از اینکه حس در معماری‌های اخیر نادیده گرفته شده، تصریح کرد: معماری‌های قدیمی شاید ساده و در حد استطاعت مالی افراد بوده است، اما حسی عمیق در آن جریان دارد که به خوبی به بیننده منتقل می‌شود و حس زیبایی‌شناسی وی را بر می‌انگیزد.

وی با اشاره به اینکه در پشت این تصاویر فکر نیز نهفته است، تأکید کرد: گر چه عقل در مدت زمان طولانی سبب پختگی طرح است، اما به نوعی مانع  دخالت حس در طراحی می‌شود.

گلبن ادامه داد: از طرفی یک هنرمند بیشتر با حس سر و کار دارد و هر چه حس خود را عمیق‌تر بیان کند طرح او بهتر و لطیف‌تر می‌شود بنابراین به دلیل دخالت کم تفکر عمیق، لطافت و حس اسکیس بیشتر است.

به گزارش فارس حمیدرضا گلبن که متولد 1327 است سال‌هاست که به تدریس معماری در دانشگاه هنر می‌پردازد و طرح‌های بی‌شماری از مکان‌های دیدنی که به آنها سفر کرده در میان آثار خود دارد.

علاقه‌مندان برای تماشای نمایشگاه «در امتداد» که شامل آثار طراحی سریع حمیدرضا گلبن است، می‌توانند تا 15 اسفندماه به موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول