اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان:

آمادگی مناظره با همه کاندیداها / مجلس نباید مکان استراحت باشد

خبرگزاری فارس: کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان و پایداری در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو آمادگی کامل خود را برای مناظره در موضوعات مختلف با همه کاندیداهای حوزه انتخابیه اعلام کرد.

آمادگی مناظره با همه کاندیداها / مجلس نباید مکان استراحت باشد

حجت‌الاسلام جلیل جلیل‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه اظهار نظرهای یک طرفه از سوی برخی کاندیداها و جریان‌های سیاسی موجب ایجاد سؤال و ابهام در ذهن مردم می‌شود، اظهار کرد: آماده‌ام در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی با تمام کاندیداهای موجود و به ویژه نمایندگان فعلی مجلس در حوزه انتخابیه و با حضور کارشناسان در این حوزه‌ها مناظره کنم.

در ارتباط با قوانین کهنه مشکلات زیادی داریم/ در تبریز قوانین 50 سال پیش اجرا می‌شود

جلیل‌زاده اظهار کرد: اگر جامعه قانون نداشته باشد، نمی‌شود کار کرد، مجلس باید ساعات کاری خود را افزایش دهد، به عبارتی باید سرعت قانون‌گذاری در مجلس افزایش یابد.

وی افزود: نقص مجلس ما قانون است،مجلس نباید مکان استراحت باشد، مشکلات اقتصادی جدی است،مجلس باید با تمام توان وارد شود.

دشمن در انتخابات به اختلافات دل بسته است

کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: دشمن در این دوره به دامن زدن به اختلافات قومی دل بسته است. در مسئله انتخابات ریشه های قومی و همشهری گرایی، خویشاوندی، هم‌زبانی و هم‌نژادی و رفاقت مطرح نیست، باید بین خود و خدا انسان ببیند چه کسی اصلح و برای اسلام و جامعه اسلامی مفیدتر است، حجت شرعی برای رای به چه کسی است و تحت تاثیر هیچ عامل دیگری از جمله باندبازی که انسان را از انجام وظیفه بازمی‌دارد، قرار نگیریم.

انتخابات مظهر رشد، آزادی و اقتدار ملت ایران است

جلیل‌زاده انتخابات را مظهر رشد، آزادی و اقتدار ملت ایران دانست و گفت: برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران و مشارکت مردم در تمام برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های اساسی آن، بر تمام تصورات و برداشت‌های نادرست از اسلام و حکومت اسلامی، خط بطلان کشید. تجربه این نظام نشان داد که استفاده حداکثری از مشارکت مردمی، رعایت اصل حاکمیت مرم بر سرنوشت خویش، رعایت حق اساسی انتخاب شدن و انتخاب کردن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی امکان‌پذیر است.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت فضائل اسلامی و رعایت اخلاق در جامعه

جلیل‌زاده در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در مقاطع اخیر بسیار در خصوص اخلاق سخن می‌گویند تأکید رهبر معظم انقلاب به مسئولان نظام همواره تقویت فضائل اسلامی در جامعه بوده است. بسیاری بودند که همواره شعار اخلاق‌مداری داده‌اند و معلم اخلاق بوده‌اند اما در عمل بداخلاق از آب درآمده‌اند که نمونه آن را در فتنه ۸۸ دیدیم که برخی بسیار شعار اخلاق دادند اما در انتخابات ۸۸ به آن پشت‌ پا زدند.

باید تحمل‌ها در برابر نقدها افزایش یابد

وی در خصوص شیوه نقد در فضای کشور و جامعه تصریح کرد:‌ انتقاد علامت سرزندگی و نشاط جامعه است بنابراین تحمل‌ها باید در برابر نقد بالا برود و قبول کنیم همه ما مشکلاتی داریم که باید از چشم‌ دیگران به آن پرداخته شود. مثلاً اگر می‌خواهیم دولت را نقد کنیم باید بگوییم که دولت بسیار خدمت می‌کند و این خدمت زیاد نیز کاملاً مشهود است اما اگر کسی به دولت در برخی مسائل اقتصادی مانند بازار سکه و ارز نقدی کرد چرا نباید جواب منطقی در این خصوص نشنویم. البته بنده برخلاف کسانی که می‌خواهند اتهاماتی به دولت بزنند و القا کنند که دولت تعمدی در این کار داشته است هیچ حجتی بر آن ندارم اما این پرسش نیز مطرح است که چرا دولت با وجود اینکه می‌تواند با یک موضع‌گیری فضا را آرام کند چرا دو سه هفته سکوت می‌کند، بنابراین باید منصفانه و صادقانه نقد کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول