اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت راه و شهرسازی:

بعد نظارتی را در ادغام وزارتخانه‌ها مد نظر قرار دهیم

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: در ادغام بعد نظارتی را مد نظر قرار دهیم.

بعد نظارتی را در ادغام وزارتخانه‌ها مد نظر قرار دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا محفوظی ظهر امروز در مراسم معارفه قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی همدان اظهار داشت: مدیران توانمند بدون همکاری اعضای خود نمی‌توانند فعالیت‌های مورد نظر را به طور کامل انجام داده و به اهداف متعالی دست پیدا کنند.

وی افزود: مقوله ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در برنامه سوم توسعه لحاظ شده و نظرات موافق و مخالف مورد برسی قرار گرفته بود اما نیازمند یک اراده ملی و کشوری برای اجرای این مهم بودیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این طرح با تأکیدات رئیس‌جمهور توسط مجلس تصویب و در سطح استان‌ها با پایلوتی همدان انجام شد. این اقدام نباید تنها در ماده 53 قانون دیده شود بلکه باید در تمام اهداف برنامه پنجم توسعه و در قانون مدیریت خدمات کشوری مد نظر قرار گیرد و در مکان‌های مختلف و قانون بالادستی تخصیص و اختیار کارها به استان‌ها واگذار شود.

محفوظی ادامه داد: تمام ظرفیت‌های موجود استان‌ها با شناسایی خدمات، نیازها و تقاضاها می‌تواند در داخل استان‌ها حل شود چرا که فلسفه وجودی وزارت‌خانه‌ها رسیدگی به کارهای استان‌ها در گردونه بروکراسی نیست.

وی فلسفه وجودی وزارت‌خانه‌ها در هنگام ادغام را هدایت‌گری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی عنوان و اذعان کرد: بعد نظارتی می‌تواند حمایت‌کننده مسئولیت‌ها و تکالیف سنگین انجام گرفته در استان‌ها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان نیز گفت: طی دو سال اخیر پروژه‌های بزرگی در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل اجرا و به بهره‌برداری رسیده  است.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان افزود: تا کنون توانسته‌ایم بیش از 97 درصد از پروژه‌های راه و ترابری را انجام و رتبه نخست کشور را در اجرای مصوبات سفر دو رئیس جمهور و هیئت دولت را در اجرای زیرساخت‌های راه و ترابری و حمل و نقل کسب کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در پایان گفت: در خصوص مسکن نیز کارهای خوبی انجام شده و امید است در آینده‌ای نزدیک مردم طعم شیرینی مسکن را که از ابتکارات بزرگ دولت نهم و دهم است احساس کنند.

در پایان این مراسم سیدکمال‌الدین میرجعفریان به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی همدان معرفی شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول