اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای مفادی از قانون برنامه پنجم صورت گرفت

ادغام کارگروه‌های خانواده و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ادغام دو کارگروه زنان و خانواده و اجتماعی و فرهنگی بر اساس مفاد قانون برنامه پنجم توسعه در این استان خبر داد.

ادغام کارگروه‌های خانواده و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد
سید عبدالرحمان توفیقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان ادغام کارگروه‌های خانواده و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این ادغام در راستای اجرایی کردن مفاد ماده 178 قانون برنامه پنجم و کیفی‌سازی و بهینه کردن وظایف کارگروه‌های تخصصی انجام شده است.
وی بیان کرد: عنوان جدید دو کارگروه ادغام شده در این استان کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده است که ریاست آن با معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار و دبیری آن بر عهده اداره‌کل امور اجتماعی استانداری بوده و 28 دستگاه فرهنگی و اجتماعی در آن عضویت دارند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ارائه پیشنهاد و بررسی مشکلات بانوان، جوانان، ایثارگران، کانون‌های آسیب‌پذیر اجتماعی، تحکیم بنیاد خانواده، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی استان، طراحی و ساماندهی مراکز فرهنگی، خودباوری نسل جوان و کاهش دامنه آسیب‌های اجتماعی از جمله محورهای اصلی وظایف تعریف شده کارگروه تخصصی جدید است.
توفیقیان یادآور شد: این ادغام تاثیرات مثبتی در تصمیم‌سازی متمرکز و هماهنگ در حوزه اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان دارد و به عنوان بازوی مشورتی قوی برای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ایفای نقش خواهد داشت.
وی حذف جلسات موازی، تقویت ضمانت اجرایی مصوبات و راهبری موثر برنامه‌های سه حوزه اجتماعی، فرهنگی و خانواده، تقویت بانک اطلاعاتی جامعه‌ هدف و اتخاذ تصمیمات کلیدی و کاربردی را از مزایای ادغام کارگروه‌های مذکور در استان دانست.
این مسئول به وظایف اصلی این کارگرو‌ه‌ها برای بهبود وضعیت فرهنگی و امور اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: اعضای کارگروه با برنامه‌های مدون و علمی و استفاده از تجارب خوب سایر مناطق کشور و استفاده از پژوهش‌های برتر دانشگاهی می‌توانند کمک بزرگی به تحول و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول