اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نادری نجف‌آبادی:

فیلم "بدرود بغداد" در 12 دانشگاه کشور اکران می‌شود

خبرگزاری فارس: نویسنده و کارگردان بدرود بغداد گفت: فیلم "بدرود بغداد" که حاصل تلاش نسل جوان سینمای ایران است در 12 دانشگاه کشور اکران می‌شود.

فیلم "بدرود بغداد" در 12 دانشگاه کشور اکران می‌شود

مهدی نادری نجف‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: عوامل فیلم "بدرود بغداد" نخستین گروهی هستند که به شکل قالب شکنی و نه سنت شکنی، نحوه نمایش و عرضه فیلم و برخورد با مخاطب را آزمایش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اکران فیلم "بدرود بغداد" در دانشگاه‌های کشور مد نظر است، خاطر نشان کرد: تاکنون این فیلم در چهار دانشگاه کشور اکران شده است.

نویسنده و کارگردان فیلم بدرود بغداد اکران این فیلم برای مخاطب خاص را دلیل یافتن جایگاهی برای فیلم‌های فرهنگی برشمرد و افزود: سرزمین ایران فرهنگی است و باید در ساخت فیلم‌های فرهنگی تلاش بسیار کرد.

وی با اشاره به عدم جوانمردی برخی از حوزه‌های تولید در سینمای ایران، تصریح کرد: تعدادی از فیلم‌ها با توانایی بسیار بالایی ساخته شده‌اند که هنوز موفق به اکران نشده‌اند.

نادری نجف‌آبادی به فاصله طبقاتی در ساخت فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: این فاصله موجب شده است به تعدادی از فیلم‌ها بودجه کمی تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه وجود 250 سالن سینما در کشور بسیار کم است، در راستای تقویت فرهنگی کشور باید سینماها را افزایش داد و پخش فیلم‌های فرهنگی در سینماها، کتابخانه‌ها و محیط‌های عمومی از انحراف جوانان جلوگیری می‌کند.

نویسنده و کارگردان بدرود بغداد در زمینه ساخت فیلم‌های دینی با اشاره به اینکه این فیلم‌ها ارزش بسیار زیادی دارند، یادآور شد: فیلم‌های متناوب و مهمی در راستای فهم دین ساخته شده‌اند که در این فیلم‌ها به صورت مستقیم به دین پرداخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه سینما به عنوان یک ابزار می‌تواند در ترویج اخلاق موثر باشد، اظهار داشت: صادقانه‌ترین فیلم‌ها با مضامین دینی ساخته می‌شوند که می‌توانند روش‌های اخلاقی را به زیور هنر آراسته کنند و در قالب هنر بیان کنند.

نادری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه وظیفه هر ایرانی است که به دور از هر گونه شعار زدگی فرهنگ غنی خود را به سایر کشورها بشناساند، ادامه داد: در حال حاضر دنیا فرهنگ غنی ایران را فراموش کرده است.

وی با بیان اینکه فیلم "بدرود بغداد" به مفهوم آشتی و شناخت دوستی‌ها اشاره دارد، اضافه کرد: این فیلم گامی مهمی در معرفی فرهنگ غنی ایرانی به سایر کشورها محسوب می‌شود.

نویسنده و کارگردان بدرود بغداد با خطاب به جوانان خاطر نشان کرد: مفهوم وحدت در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید یاد بگیرند که واحد و متحد باشند.

وی به مطالع و تفکر در زمینه‌های مختلف توسط جوانان تاکید بسیار کرد و افزود: نسل جوان باید در زمینه خود محوری کشورهای استعمارگر مطالعه و تفکر داشته باشند.

نادری نجف‌ابادی در زمینه تغییر نام فیلم "مرا ببخش مادر" به "بدرود بغداد" تصریح کرد: قرار بود یکی از بازیگران معروف نقش مادر را در این فیلم بازی کند که با عدم حضور این بازیگر نقش مادر به حاشیه رفت و نام فیلم نیز تغییر یافت.

وی با اشاره به ساخت فیلم جدید خود تصریح کرد: در این فیلم به دور از همه مسائل، کمتر پرداختن به جنگ‌ها به شناخت بیشتر درونیات انسان‌ها می‌پردازد.

نویسنده و کارگردان بدرود بغداد اظهار داشت: فیلم جدید وی به خلا صلح و تفاهم و دوستی به دور از شعار زدگی می‌پردازد.

لازم به ذکر است، که مهدی نادری نجف‌آبادی تاکنون 25 جایزه بین‌المللی دریافت کرده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول