اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل توان تولید چهار میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها توان و بضاعت تولید چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را دارد.

اردبیل توان تولید چهار میلیون تن محصولات کشاورزی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در نشست دوره‌ای با تلاشگران عرصه تولید محصولات کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون این ظرفیت نزدیک سه میلیون و 800 هزار تن است که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری این رقم به حدود چهار میلیون تن برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: این استان در زمینه محصولات استراتژیک کشاورزی جزو 10 استان برتر کشور است به طوری که سالانه در این استان بیش از سه میلیون تن محصولات متنوع زراعی نظیر گندم، جو و انواع محصولات دانه‌های روغنی تولید می‌شود.

عبدایمانی ظرفیت تولید محصولات باغی را نیز 250 هزار تن بیان کرد و ادامه داد: این محصولات اغلب در شهرستان مشگین، خلخال و کوثر تولید شده و با کیفیت مناسب بسته‌بندی و راهی بازار می‌شود.

این مسئول گرایش به تولید محصولات دامی را نیز بیان کرد و افزود: در این زمینه نیز استان اردبیل موفق به تولید 300 هزار تن انواع محصولات دامی نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز، گوشت ماهی و برخی فرآورده‌های دیگر می‌کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این استان در تولید گوشت قرمز 42 هزار تن و گوشت مرغ نیز حدود 22 هزار تن ظرفیت تولید دارد و در تولید سه محصول شیر، تخم مرغ و عسل نیز ظرفیت تولید به ترتیب 430 هزار تن، پنج هزار و 607 تن و سه هزار و 300 تن است.

به گزارش فارس، مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این استان در تولید دانه‌های روغنی به ظرفیت 35 هزار تن جزو استان‌های شاخص است و در سیب‌زمینی نیز با 805 هزار تن تولید سالانه در ردیف سه استان برتر کشور می‌باشد.

عبدایمانی در ادامه سخنان خود به رتبه ممتاز این استان در تولید بذر ذرت، چغندر قند، سرگم و سیب‌زمینی را خاطر نشان کرد و گفت: اردبیل پرچمدار تولید بذر محصولات متنوع کشاورزی با شرایط اقلیمی متفاوت است.

وی سهم استان اردبیل را در تولید محصولات کشاورزی رو به رشد و چشمگیر توصیف کرد و افزود: انتظار می‌رود با افزایش اراضی زیر کشت آبی و تکمیل شدن پایاب سدها این بخش توسعه حقیقی را پیدا کند.

عبدایمانی در ادامه به برخی پروژه‌های زیرساختی و اساسی در حوزه آب و خاک اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش شده است 880 کیلومتر جاده بین مزارع احداث و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی به فعالیت 30 مرکز خدمات کشاورزی در استان اشاره کرد و بیان داشت: در این مراکز جدیدترین خدمات و نوین‌ترین عرضه محصولات کشاورزی انجام می‌شود.

عبدایمانی همچنین فعالیت دو مرکز آموزشی، تحقیقاتی را در حوزه جهاد کشاورزی یادآور شد و تصریح کرد:‌ در این زمینه تلاش شده است تا هم زارعان و هم متخصصان با بهره‌گیری از ظرفیت مرکز آموزش و تحقیقات مغان و سه ایستگاه مرکز تحقیقات در مرکز استان فعالیت‌ها به شکل منسجم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول