اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای سیستان‌وبلوچستان خبر داد

تأمین برق مصرفی تصفیه‌خانه زاهدان با استفاده از انرژی آب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت ارتفاع آب، برق مصرفی تصفیه‌خانه آب زاهدان تأمین خواهد شد.

تأمین برق مصرفی تصفیه‌خانه زاهدان با استفاده از انرژی آب
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای سیستان و بلوچستان، محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار داشت: با استفاده از فشار آب ناشی از اختلاف ارتفاع و نصب توربین در خط انتقال آب زابل زاهدان این شرکت نسبت به تولید برق به منظور تأمین برق تصفیه‌‌خانه زاهدان اقدام کرده است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این نیروگاه آبی، تمامی برق مصرفی تصفیه‌خانه، شامل ایستگاه پمپاژ، زلال سازها، دستگاه‌های کلرزنی و همچنین روشنایی محوطه تصفیه‌خانه زاهدان تأمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان بیان کرد: آخرین ایستگاه پمپاژ آب در فاصله 27 کیلومتری شهر زاهدان، 108 متر اختلاف ارتفاع دارد که این ظرفیت در حال حاضر با نصب توربین تبدیل به انرژی الکتریکی می‌شود.
کرمی‌نژاد مدت اجرای این پروژه را هشت ماه و با صرف هزینه 15 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی گفت: نیاز برق مصرفی تصفیه‌خانه زاهدان 380 کیلووات در ساعت پیش‌بینی شده است که با راه‌اندازی این توربین 430 کیلووات در ساعت برق تولید خواهد شد.
انتهای پیام/آ30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول