اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری هرمزگان:

وضعیت نشر کتاب در کشور نیازمند بازبینی است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری هرمزگان گفت: وضعیت نشر کتاب در کشور خواهان بازبینی اساسی است.

وضعیت نشر کتاب در کشور نیازمند بازبینی است

علی رضایی امروز در مراسم تجلیل از مولفان پیشکسوت هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه وضعیت نشر در کشور مناسب و راضی کننده نیست، اظهار داشت: زمانی که تیراژ هر عنوان کتاب طی سال‌های اخیر از چندین هزار به حدود هزار جلد رسیده، باید قبول کرد که این وضعیت برای کشوری که 70 میلیون نفر جمعیت دارد جالب و مناسب نیست.

وی با بیان اینکه وجود ارقام تیراژ یاد شده برای هر کتاب در کشور اسف‌بار است افزود: نباید فراموش کرد که این نیز قابل بررسی است و باید تحقیق کرد که کاهش تیراژ کتاب‌ها ریشه در محتوا دارد و یا ریشه در عدم حمایت‌ها و معرفی درست و بازاریابی.

این نویسنده هرمزگانی ادامه داد: معرفی بهینه کتاب‌های تازه چاپ در دوره کنونی اساسی‌ترین نیاز این حوزه با هدف رونق بازار نشر و کتاب است.

رضایی با بیان اینکه نشریات حاضرند به کوچکترین مثال بپردازند، اما آنگونه که باید وارد حوزه کتاب نمی‌شوند، یادآور شد: این نقد حتی به فعالان و مسئولان این عرصه نیز روا است و باید گفت که این امر نیازمند اصلاح و بازبینی است.

به گفته سرپرست حوزه هنری هرمزگان باید آثار مولفان معرفی و به بازار عرضه شود تا از این طریق رونق باز رفته دوباره به بازار کتاب برگردد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت چاپ و نشر در استان هرمزگان یادآور شد: مبحث حمایت از حوزه مولفان به جای خود، دارای ساختار ظریف و خاصی است.

این مسئول گفت: به عنوان نمونه در راستای حمایت از این حوزه می‌توان بر اساس نیازمندی‌های استان کارهای پژوهشی را به مولفان استان واگذار کرد که این می‌تواند به نوعی حمایت از این قشر باشد.

وی گفت: تشکیل کتابخانه‌ای تخصصی از آثار مولفان استان با هدف در اختیار قرار دادن آثار برای نسل جوان و معرفی آثار نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سرپرست حوزه هنری هرمزگان همچنین ابراز داشت: خرید آثار از مولفان و معرفی آنها پس از تایید شورای مولفان به وزارت ارشاد برای حمایت نیز از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه باشد که در صورت تحقق می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات را تقلیل دهد.

این محقق هرمزگانی با بیان اینکه در استان نیاز به راه‌اندازی یک کتابخانه دایمی احساس می‌شود افزود: ریشه این پیشنهاد نیز شاید در این امر باشد که با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در هرمزگان شاهد استقبال قابل توجه مردم از این رویداد برای خرید کتاب هستیم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول