اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از حساس‌ترین دیدار لیگ برتر والیبال گزارش می‌دهد

جدال صدرنشین‌های لیگ برتر والیبال در مازندران

خبرگزاری فارس: در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران فردا در حساس‌ترین آن دو تیم مدعی و صدرجدولی کاله مازندران و سایپای البرز، فینالی زودهنگام را برگزار می‌کنند.

جدال صدرنشین‌های لیگ برتر والیبال در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در هفته سیزدهم دور برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور شامگاه فردا یک‌شنبه اتفاقات زیادی را در والیبال کشورمان شاهد خواهیم بود که تحلیل آن را از قلم خبرنگار ورزشی فارس در مازندران می‌خوانیم.

در دیدار سیزدهم دور برگشت و هفته بیست و ششم لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور که هفته پایانی مرحله گروهی این رقابت‌ها محسوب می‌شود از ساعت 17 فردا یک‌شنبه هفت دیدار در هفت شهر کشورمان برگزار می‌شود که در حساس‌ترین آن دو تیم مدعی و صدرجدولی کاله مازندران و سایپای البرز در سالن پیامبر اعظم(ص) آمل فینالی زودهنگام را برگزار می‌کنند. 

سایپای البرز هفته گذشته را در کرج مقابل هاوش گنبد صف‌آرایی کرد که توانست در خانه تنها به دو امتیاز دست یابد و سه بر دو حریف خود را مغلوب کند و در مقابل کاله نیز در اهواز تیم مناطق نفت‌خیز جنوب را سه بر صفر درهم کوبید.

هم‌اکنون نماینده استان جدیدالتاسیس البرز بعد از 25 هفته لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشورمان با انجام 24 بازی، کسب 22 پیروزی و دو شکست با 62 امتیاز در صدر جدول این دوره از رقابت‌ها جای گرفته است.

در مقابل تیم پرستاره و کهکشانی کاله تنها با سه امتیاز اختلاف و کسب 21 پیروزی از 24 بازی انجام شده خود و کسب 59 امتیاز در آمل برای سایپا خط و نشان زیادی می‌کشد همچنین پیکان که این هفته در تهران کار سختی ندارد نیز با نوین کشاورز روبه‌رو می‌شود تا همچنان با یک پیروزی کمتر نسبت به نماینده مازندران بعد از این تیم در رده سوم جا خوش کند.

تیم‌های هم ‌امتیاز کاله و پیکان تنها با سه امتیاز اختلاف نسبت به سایپا چشم به سکوی نخست جدول دوخته‌اند تا جایگاه این تیم را با برگزاری دیدار معوقه در پایان مرحله گروهی تصاحب کرده و با خیالی آسوده‌تر به مرحله حذفی قدم بگذارند.

پیش‌بینی می‌شود تماشاگران و والیبال‌دوستان مازندرانی از ساعت‌ها قبل مهم‌ترین دیدار هفته سیزدهم دور برگشت لیگ برتر والیبال که به نوعی فینال زود هنگام این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود به سالن 2 هزار نفری پیامبر اعظم(ص) بیایند و یک صدا تیم محبوب شهرشان را تشویق و حمایت کنند.

کاله اگر بتواند در این دیدار با کسب حداکثر امتیاز از  میزبانی خود نهایت استفاده را ببرد می‌تواند با پیروزی مقابل دیگر تیم خودروساز یعنی پیکان به صدر جدول لیگ برتر صعود کند.

البته تنها نماینده مازندران در این رقابت‌ها توانست در دور رفت نخستین شکست سایپا البرز را در کرج به این تیم تحمیل کند و تنها تیم بالای جدولی محسوب شود که از چهار تیم رقیب خود در بالای جدول شکستی نداشته باشد.

البرزی‌ها حتی در صورت باخت سه بر صفر برابر کاله به لطف معدل ست بهتر در پایان این هفته نیز صدرنشین خواهند بود و کاله همچنان در جایگاه دوم باقی می‌ماند و پیکان نیز در صورت پیروزی مقابل شرکت گسترش نوین کشاورز با نزدیک شدن به صدر جدول کار را به بعد انجام دیدار معوقه می‌کشاند.

نماینده البرز می‌تواند با پیروزی مقابل کاله امیدهای دو تیم دیگر رده دومی و سومی را بسیار کم‌رنگ کرده و با اقتدار در صدر جدول جای گیرد.

از دیگر نکات قابل توجه این دیدار نزدیک و حساس رویارویی دو مربی شمالی والیبال کشورمان است که هر دو از استان مازندران به عرصه حرفه‌ای این رشته ورزشی معرفی شدند.

بهروز عطایی مربی آملی لیگ برتر که حتی حضور در کادر فنی و مربیگری تیم ملی بزرگسالان کشورمان را در کارنامه دارد مقابل فرهاد نفرزاده مربی بابلسری سایپا قرار می‌گیرد تا ببینیم در نبرد مربیان کفه ترازو به سود کدامیک از این دو سنگینی می‌کند.

در دیدار حساس و نفس‌گیر آمل امیدوار حاتمی پیشکسوت والیبال کشورمان از سوی فدراسیون والیبال به عنوان نماینده انتخاب شد و علی‌اصغر حاجی کاظمی و علیرضا قریب از داوران بین‌المللی والیبال کشورمان کار قضاوت را برعهده خواهند داشت.

در ترکیب احتمالی کاله مازندران که سرمربیگری آن را بهروز عطایی مربی نام آشنا و حرفه‌ای کشورمان برعهده دارد و سرپرستی آن نیز برعهده پیشکسوت طلایی سال‌های نه چندان دور ورزش کشورمان حسن منصوری آملی است، بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه‌ای همچون علیرضا نادی، فرهاد نظری افشار، میرسعید معروف، حمزه زرینی، عادل غلامی، آرش صادقیانی، عبدالرضا علیزاده، رضا قرا، سانجای کومار، میلاد عبادی‌پور، مهدی رنجبر و وحید سیدعباسی جای خواهند داشت.

تنها مصدوم کاله مازندران در این دیدار شهرام محمودی پشت‌خط زن این تیم بوده که مدت‌ها است از ناحیه کتف احساس مصدومیت می‌کند.

در ترکیب احتمالی تیم صدرجدولی سایپای استان البرز که سرمربیگری آن برعهده فرهاد نفرزاده است، آرش کمالوند، مهدی مهدوی، پویا فیاضی، سامان فائزی، وحید والی، آرمین تشکری، ایوان استانف، تئودور توکداف، محمدرضا فتاحی‌راد، رسول نجفی و محمد فلاح به میدان خواهند رفت.

در اواسط جدول نیز رقابت بین تیم‌های شهرداری ارومیه، پیشگامان کویر یزد، گیتی‌پسند اصفهان، هاوش گنبد، باریج اسانس کاشان، شهرداری تبریز و نوین کشاورز تهران که به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم را از آن خود کرده‌اند جذاب و دیدنی است.

تاحدود زیادی در قعر جدول تکلیف تیم‌های فانوس به دست و سقوط کننده به لیگ دسته یک والیبال باشگاه‌های کشور نیز مشخص شده و در ته جدول رقابت بین تیم‌های آلومینیوم المهدی بندرعباس 17 امتیازی، هیئت کرمان 11 امتیازی و مناطق نفت‌خیز جنوب هشت امتیازی که رده‌های دوازدهم تا چهاردهم لیگ برتر را از آن خود کرده‌اند، ادامه دارد.

امیدواریم دیدار حساس بین کاله مازندران و سایپای البرز از چارچوب هفته بیست و ششم مرحله گروهی لیگ برتر همانند دور رفت بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای از سوی تماشاگران و والیبال‌دوستان دنبال شود و بیش از گذشته هواداران والیبال نقش خود در والیبال ملی کشورمان را به اثبات رسانده و به ویژه تماشاگران آملی در افتخارآفرینی تیم‌شان همچنان یکی از وزنه‌های مهم نوار پیروزی کاله باشند.

================

گزارش از قربانعلی مسافر

==============

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول