اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد

تشکیل 941 پرونده متخلف در بخش آرد و نان

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ارزش ریالی پرونده‌های متخلف در بخش آرد و نان 384 هزار و 838 هزار ریال است.

تشکیل 941 پرونده متخلف در بخش آرد و نان

احمد رضا سمیعی‌نسب امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای آغاز سال جدید اظهار داشت: واحدهای صنفی کیف،‌ کفش و پوشاک نسبت به حراج کالاهای خود اقدام کرده تا بتوانند کالاهای جدید متناسب با فصل بهار را به مردم عرضه کنند.

وی افزود: با فعال شدن واحدهای صنفی که نسبت به حراج کالاهای خود اقدام می‌کنند، ناظران و بازرسان این سازمان نیز برای رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی با دقت بیشتری عمل می‌کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بازرسین این سازمان به صورت فعال وضعیت اصناف را بررسی کرده و نسبت به بازدید و صدور مجوز واحدهای صنفی حراجی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی که نسبت به تبلیغات حراج و یا هر کلمه دیگری که مفهوم شکسته شدن قیمت را برای مردم تلقی کند اقدام کنند باید مجوز لازم را از سوی مجمع امور صنفی ذیربط دریافت کرده باشند.

سمیعی‌نسب بیان کرد: واحدهای صنفی که کالاهای خود را حراج می‌کنند باید اجناس خود را با 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند.

وی ابراز کرد: بازرسانی که به واحدهای حراجی مراجعه می‌کنند به دقت فاکتور خرید کالاها و مجوز فروش حراجی مجمع امور صنفی را مشاهده می‌کنند و در صورت تخلف در امر حراج با متخلفین به صورت جدی برخورد می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه هرگونه قیمت‌گذاری در امر حراج زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این قیمت‌گذاری‌ها بر حسب فاکتور خرید فروشنده و یا عرف بازار صورت می‌گیرد و این موضوع ارتباطی به قرار گرفتن واحد صنفی در بالا و یا پایین سطح شهر ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلفات انجام شده در پنج ماه پایانی سال اشاره و بیان کرد: با بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی صنعتی،‌ تولیدی صنفی، خدماتی، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان صورت گرفته تعداد شش هزار و 76 مورد پرونده در واحد امور صنفی مبنی بر گران‌فروشی، عدم درج قیمت و دیگر تخلفات صنفی در واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت.

سمیعی‌نسب با اشاره به ارزش ریالی پرونده تخلفات که در واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است، بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها  38 میلیارد و 291 میلیون  و 264 هزار ریال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلفات در بخش آرد و نان اشاره و بیان کرد: نظارت بر حوزه آرد و نان از اولویت‌های اصلی این سازمان است که در پنج ماه آخر سال جاری تعداد  12 هزار و 323 مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد بازرسی 946 مورد واحد متخلف شناسایی شدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته در بخش نانوایی‌ها را گران‌فروشی و مشکلات کیفی نان تشکیل می‌داد که با متخلفان به صورت جدی برخورد صورت گرفت.

وی میزان پرونده‌های تشکیل شده در بخش آرد و نان را 941 مورد پرونده ذکر کرد و بیان داشت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در بخش آرد و نان  384 هزار و 838 هزار ریال از سوی این سازمان محاسبه شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول