اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

173 محوطه باستانی در اردل شناسایی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد 173 محوطه باستانی از دوره پارینه سنگی تا دوره قاجار در این شهرستان شناسایی شد.

173 محوطه باستانی در اردل شناسایی شد

شاهین ایل بیگی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تاکنون سه فصل باستان شناختی در اردل اجرا شده است که با اجرای این سه فصل 173 محوطه باستانی از دوره پارینه سنگی تا دوره قاجار شناسایی شده است.

وی افزود: تعداد کل آثار شناسایی شده در سه فصل بررسی‌های صورت گرفته تعداد 592 محوطه باستانی شناسایی شده است.

ایل بیگی پور با بیان اینکه فصل اول و دوم در سال‌های 88  و 89 انجام شده است، گفت: فصل سوم این بررسی‌ها در سال‌ جاری صورت پذیرفته است، این بررسی‌ها در ارتفاعات شرقی و شمال شرقی دورک قنبری، گوزلک، لندی، دامنه‌های جنوبی کوه گره و دامنه غربی کوه بزمنی شهرستان اردل انجام شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ‌بررسی بخش‌هایی از رفن، شرق دره هلیسا، زینب خاتون و بخش‌های غربی شلیل در فصل سوم به سرپرستی علیرضا خسروزاده انجام شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از آثار میراث فرهنگی همیشه وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه میراث فرهنگی تنها در حفظ آثار خلاصه نمی‌شود، باید محافظت و صیانت از میراث معنوی از جمله آیین‌های بومی و محلی، صنایع دستی و میراث طبیعی صورت بگیرد.

ایل بیگی‌پور خاطرنشان کرد: حفظ و صیانت از میراث فرهنگی نیازمند عزم همه جانبه مردم و تمام دستگاه‌های دولتی است.

وی تصریح کرد: حفظ و صیانت از افتخارات گذشتگان وظیفه مهم نسل امروز و تکلیفی سنگین بر دوش دوستداران میراث‌های فرهنگی ایرانی و اسلامی به‌ویژه مسئولان دستگاه‌های دولتی و مردم منطقه است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری حفظ و صیانت از میراث فرهنگی را منجر به راه‌اندازی چرخه‌ تولید صنایع دستی دانست و افزود: حفاظت از تاریخ و میراث فرهنگی کشور بیش از آنکه نیازمند پوشش امنیتی و انتظامی گسترده باشد، نیازمند گسترش آگاهی‌های فرهنگی و آموزش‌های مرتبط با مقوله میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول