اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

11 اسفندماه جاری

کنگره امام حسن عسگری (ع) در کرمان برگزار می‌شود‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: همایش ملی، علمی و فرهنگی امام حسن عسگری (ع) 11 اسفندماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

کنگره امام حسن عسگری (ع) در کرمان برگزار می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی، علمی و فرهنگی امام حسن عسگری (ع) در کرمان اظهار داشت: این همایش با همکاری دانشگاه پیام‌نور استان کرمان در دو بخش عمومی و علمی در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه کنگره امام حسن عسگری (ع) از سالروز شهادت ایشان آغاز به کار کرده است، افزود: همایش ملی، علمی و فرهنگی امام حسن عسگری (ع) نیز به عنوان اتمام کار کنگره در 11 اسفندماه جاری مقارن با ولادت این امام همام با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: بخش عمومی این برنامه با نام کنگره شهرستانی در زرند، بم، جیرفت، انار و سیرجان برگزار و با حضور سخنرانان کشوری و استانی و استقبال خوب مردم همراه بود.

وی بیان داشت: بخش علمی کنگره، پنجشنبه 11 اسفندماه جاری از ساعت هشت صبح در محل دانشگاه پیام‌نور کرمان برگزار می‌شود.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه این همایش به صورت ملی است، عنوان کرد: طی دو ماه گذشته 73 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

وی با اعلام اینکه در مجموع هفت مقاله به عنوان برگزیده‌های کنگره امام حسن عسگری (ع) معرفی می‌شوند، گفت: ۱۶ نفر از اساتید مهم دانشگاه پیام‌نور کرمان و سایر استان‌ها داوری مقالات را به عهده دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خاطرنشان کرد: در روز برگزاری همایش، تمام مقالات ارائه شده به صورت حضوری و یا مکتوب در محل دانشگاه پیام‌نور ارائه می‌شود.

قاسمی‌زاده با اشاره به حضور 160 میهمان کشوری و استانی در این کنگره گفت: متن کامل هفت مقاله برتر به همراه سخنرانی‌های این آیین چاپ می‌شود تا به عنوان اثری علمی به یادگار بماند.

وی عنوان کرد: سخنران علمی این کنگره حجت‌الاسلام ناصر رفیعی است که پیرامون موضوع کنگره به سخنرانی می‌پردازد.

قاسمی‌زاده بیان داشت: سال جاری مسابقه شناخت بیشتر امام حسن عسگری (ع) از طریق کتاب‌های معرفی شده، در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار شد.

وی افزود: در بخش غیر حضوری 8 هزار و 250 نفر و در بخش حضوری 587 نفر شرکت کردند که برای آغاز کار آمار قابل قبولی است.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: 14 نفر از شرکت کننده‌های بخش حضوری و پنج نفر از شرکت‌کننده‌های بخش غیرحضوری به عتبات‌ عالیات و 20 نفر در بخش حضوری و 40 نفر از بخش غیرحضوری به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی هزینه‌های برگزاری کنگره را از محل درآمد موقوفات و امامزاده‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: وقف حوزه بسیار گسترده‌ای است‌ و در این حوزه می توان به تمام زمینه‌های نشر معارف دین، اسلامی و قرآنی پرداخت.

انتهای پیام/ج۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول