اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی سال پر حادثه‌ای داشت

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در سال جاری هر 1.5 روز در خراسان رضوی شاهد حوادثی از قبیل سیل، زلزله، تگرگ، آتش‌سوزی مراتع و طوفان بوده‌ایم.

خراسان رضوی سال پر حادثه‌ای داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور در نشست روسای کارگروه‌های تخصصی 14گانه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی اظهار داشت: سال 90 سالی پر حادثه برای استان بود و به طور متوسط هر 1.5 روز شاهد یک حادثه از قبیل سیل، زلزله، تگرگ، آتش سوزی مراتع و طوفان بوده‌ایم.

وی افزود: این موضوع آمادگی بیشتر دستگاه‌های بحران‌مدار را می‌طلبد که باید با آمادگی و جدیت بیشتری در مواقع بحران وارد عمل شوند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: باید در کنار طرح‌های جامع شهری یک مدل علمی طراحی و تدوین شود تا بتوان در شرایط بحرانی شاهد کاهش صدمات مالی و تلفات احتمالی بود.

حسین‌پور از تدوین مدل خطرپذیری زلزله شهر مشهد (GEM) توسط مدیریت بحران شهرداری مشهد خبر داد و افزود: با توجه به اتمام فاز یک مطالعات پروژه با تامین اعتبارات مورد نیاز، مطالعات تکمیلی و فاز اجرایی طرح آغاز می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به وقوع زمین لرزه نیشابور از همکاری تمام دستگاه‌های بحران‌مدار استان برای خدمت‌رسانی و امداد به زلزله‌زدگان تقدیر کرد.

وی گفت: همگانی شدن و فرهنگ‌سازی بیمه همگانی منازل روستایی و تسری آن به منازل شهری از جمله مواردی است که با جدیت دنبال شود.

وی ارائه لایحه تشکیل صندوق بیمه همگانی کشور توسط رئیس جمهور در خرداد ماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی را گام مهمی در این راستا دانست.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول