اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور خبر داد

وقوع بیش از 12 هزار حادثه در سال 90

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در طول سال جاری بیش از 12 هزا رحادثه رخ داد که در این حادثه‌ها 164 هزار و 254 نفر حادثه دیده و 37 هزار و 182 نفر نجات یافتند.

وقوع بیش از 12 هزار حادثه در سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود مظفری امروز در همایش معاونان امداد و نجات کشور هتل استقلال قم برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 12 هزار و 694 حادثه گوناگون رخ داده است که نیروهای هلال احمر با جانفشانی برای نجات حادثه دیدگان اقدام کردند.

وی افزود: این حوادث شامل آتش سوزی،‌ حوادث جاده‌ای، شرایط اقلیمی، حوادث ‌دریایی، ‌رانش زمین، ‌ریزش آوار، ‌زمین لرزه، سقوط بهمن،‌ سیل و آبگرفتگی و ... بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تصریح کرد: در طول سال جاری ‌9 هزار و 332 مورد حوادث جاده‌ای و 330  مورد حوادثی که بر اثر شرایط آب و هوای منطقه‌ای رخ می‌دهد به وقوع پیوسته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون 546 مورد حوادث دریایی ساحلی، ‌20 مورد سقوط بهمن و 215 مورد سیل و آبگرفتگی به سازمان امداد و نجات کشور گزارش شده است.

مظفری اضافه کرد: سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور از ابتدای سال جاری تاکنون گزارش 37 مورد ریزش آوار،‌ 365 مورد حوادث کوهستانی، 9 مورد حوادث هوایی و 39 مورد حوادث صنعتی را دریافت کرده است.

وی به خدمات گوناگون سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در برابر حوادث به وقوع پیوسته اشاره و بیان کرد: این سازمان از نخستین ساعات سال 90 نسبت به ارائه خدمات حضوری و مناسبتی در حوادث مختلف اقدام کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر در بخش دیگری از سخنان خود مجموع حادثه دیدگان را از ابتدای امسال تا کنون 164 هزار و 254 نفر ذکر و تصریح کرد: از مجموع حوادث یاد شده 26 نفر دچار آتش‌سوزی،‌ 32 هزار و 181 نفر دچار حوادث جاده‌ای و 42 هزار و 35 نفر گرفتار حوادث اقلیمی شدند.

وی یادآور شد: در طول سال جاری تعداد 2 هزار و 493 نفر دچار حوادث دریایی و ‌50 نفر دچار حوادث ناشی از رانش زمین شدند و 155 نفر براثر ریزش آوار حادثه دیدند که از سوی سازمان به آنها خدمات امدادی ارائه شده است.

مظفری با بیان اینکه مجموع خدمات امدادی ارائه شده در حوادث را 124 هزار و 373 نفر ذکر و بیان کرد: تعداد 52 هزار و 94 نفر از حادثه‌دیدگان توسط سازمان امداد و نجات هلال احمر اسکان داده شدند و بین آنان 8 هزار و 528 مورد اقلام زیستی و 52 هزار و 76 بسته غذایی توزیع شده است.

وی در ادامه نجات یافتگان این حوادث را تعداد 37 هزار و 182 نفر ذکر و تصریح کرد: با اقدام به موقع امدادگران سازمان امداد و نجات هلال احمر 25 نفر از حادثه دیدگان آتش سوزی، 29 هزار و 877 نفر از حوادث جاده‌ای و یک‌هزار و 68 نفر از حوادث ناشی از‌ شرایط اقلیمی نجات یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر بیان کرد: نجات یافتگان حوادث دریایی ساحلی 2 هزار و 354 نفر،‌ نجات یافتگان رانش زمین 50 نفر، ‌ نجات یافتگان ریزش آوار 127 نفر و نجات یافتگان حادثه ‌سقوط بهمن 838 نفر بوده است.

وی همچنین نجات یافتگان حوادث صنعتی کارگاهی را 82 نفر،‌ نجات یافتگان حوادث کوهستان را 872 نفر،‌ نجات یافتگان سیل و آب‌گرفتگی را 267 نفر و نجات یافتگان سانحه‌های هوایی را شش نفر ذکر کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول