اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از قهرمانی در آسیا

ملی‌پوش قمی در هشتمین دوره کشتی جام یادگار امام غایب است

خبرگزاری فارس:‌ تیم کشتی فرنگی استان قم در هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) بدون حضور قهرمان آسیا به میدان می‌رود.

ملی‌پوش قمی در هشتمین دوره کشتی جام یادگار امام غایب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در حالی که از امروز هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در شهر مقدس قم آغاز می‌شود، یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های دو سه سال اخیر کشتی فرنگی قم در این دوره غایب خواهد بود.

این کشتی‌گیر‌ علیزاده پورنیا فرنگی‌کار وزن 74 کیلوگرم است که در دو دوره از هفت دوره قبلی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام حضور داشت و در در دوره هفتم موفق به کسب نشان برنز و مقام سوم این دوره از رقابت‌ها شده است و در یکی دو سال اخیر همواره مورد توجه کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز بوده است.

این در حالی است که علیزاده پورنیا در حال حاضر در آماده‌ترین شرایط کشتی خود به سر می‌برد اما به دلیل اینکه از حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در کره جنوبی احساس خستگی می‌کند، همراهی ترکیب تیم کشتی فرنگی استان قم در این رقابت‌ها را از دست داد.

هادی علیزاده پورنیا در هفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام با شایستگی زیادی که برای راهیابی به دیدار نهایی وزن 74 کیلوگرم داشت اما در نهایت موفق به کسب مقام سوم شد و به مدال برنز این جام قناعت کرد.

همچنین این کشتی‌گیر ارزنده که پیش از این بارها به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز دعوت شده است، در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا در کشور کره جنوبی که در سال 2010 برگزار شد، در جایگاه سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد.

از سوی دیگر علیزاده پورنیا در مسابقات بین‌المللی جایزه بزرگ باکو که در سال 2011 در شهر آذربایجان برگزار شد، در وزن 74 کیلوگرم به مقام پنجم دست یافت، ضمن اینکه در آن دوره برای تیم کشتی فرنگی کشورمان یکی از کشتی‌گیران موفق لقب گرفت.

ترکیب هفت نفره تیم کشتی فرنگی استان قم در سی‌‌ودومین دوره پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام فجر و هشتمین دوره جام یادگار امام را نفراتی تشکیل می‌دهند که می‌توانند با حضور در جام یادگار امام در شهر مقدس قم بر تجربه خود بیفزایند.

هادی علیزاده پورنیا در حالی امروز و فردا رقابت کشتی‌گیران شرکت‌کننده در مسابقات بین المللی جام یادگار امام را به نظاره خواهد نشست که یک هفته پیش به عنوان کشتی‌گیر وزن 74 کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافت.

این کشتی‌گیر ارزنده در این وزن بعد از یک مرحله استراحت، موفق به شکست کشتی‌گیرانی از کشورهای اردن، چین و ژاپن شد تا در نخستین تجربه حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با شایستگی نشان طلا را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول