اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس فیفا:

گام اول برای توسعه فوتسال کاشان برداشته شده است

خبرگزاری فارس: مدرس داوری فیفا و AFC، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی داوری فوتسال در کاشان را اولین گام برای توسعه این ورزش در این شهرستان قلمداد کرد.

گام اول برای توسعه فوتسال کاشان برداشته شده است

صدرالدین موسوی در حاشیه اختتامیه کلاس توجیهی داوران فوتسال شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در این کلاس آموزشی و توجیهی، داوران 22 تا 55 ساله با توانمندی‌های بالایی شرکت داشتند که می‌توانند برای فوتسال کشور مفید واقع شوند.

وی افزود: در بین داوران شرکت‌کننده، دو نفر از داوران به لحاظ شخصیتی، جسارت و توانایی در مرحله‌ای هستند که می‌توانند در لیگ دو کشور سوت بزنند.

این مدرس داوری فیفا و AFC یادآور شد: داوران کاشانی استعداد و اشتیاق فراوانی برای فراگیری آموزش و قوانین جدید دارند و این ویژگی می‌تواند آنان را در ادامه راهی که انتخاب کرده‌اند موفق کند.

موسوی با اشاره به موفقیت داوران کاشانی در این کلاس آموزشی گفت: در کلاس آموزشی توجیهی داوران فوتسال شهرستان کاشان به مدت دو روز صبح و عصر اصول داوری به صورت تئوری و عملی آموزش داده شد.

وی آموزش کامل آخرین قوانین جدید داوری سال‌های 2010 و 2011 و کلیپ‌های اشتباهات داوری در مسابقات قهرمانی آسیا، مقدماتی قهرمانی آسیا و داخلی را از جمله آموزش‌های ارائه شده در این کلاس توجیهی برشمرد.

به گفته وی بررسی و نحوه مدیریت شروع مجدد، مدیریت داوری در زمین بازی، کارگروهی، وظایف داور سوم،  وقت نگهدار و کمک داور در قوانین جدید و دخالت کمک داوران و اطلاعات آنان به داور در قوانین جدید داوری در این دوره آموزش داده شد.

این داور بین‌المللی فوتسال در ادامه تأکید کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارتباط با اساتید داوری و مربیگری این رشته به توسعه فوتسال در شهرستان کاشان کمک می‌کند.

موسوی یادآور شد: داوران فوتسال ایران در آسیا از جایگاه و اعتبار ویژه‌ای برخوردارند و حضور داوران ایران در جام جهانی نشان‌دهنده توانمندی ایران در فوتسال است.

وی همچنین لیگ فوتسال ایران را یکی از مهمترین و سخت‌ترین لیگ قاره آسیا اعلام کرد و ابراز داشت: شاید لیگ فوتسال ایران به لحاظ سازماندهی، برگزاری و عدم زیرساخت‌های لازم برای این رشته در کشور نتواند با کشورهای چین، کره و ژاپن برابری کند، اما به لحاظ استاندارد بازی و تکنیک و سرعت، یک سر و گردن از همه کشورهای آسیایی بالاتر است.

موسوی حضور داوران توانمند فوتسال در کشور را مهمترین دلیل برگزاری مطلوب لیگ فوتسال کشور دانست و متذکر شد: اگر تنش‌هایی در مسابقات فوتسال کشور وجود دارد به دلیل ضعف در قضاوت نیست بلکه به دلیل طبیعت این رشته است.

صدرالدین موسوی مدرس داوری فیفا و AFC و داور بین‌المللی فوتسال کشور، در سه جام جهانی فوتسال اسپانیا، گواتمالا و چین تایپه حضور داشته و از سال 2005 تاکنون به عنوان مدرس کلاس‌های آموزشی در داخل و خارج از کشور را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ن۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول