اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

12 اسفند همانند 9 دی ماندگار می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: 12 اسفند امسال در تاریخ انقلاب جاودانه می‌شود و ملت ایران به ندای رهبری پاسخ مثبت می‌دهند و با حضور خود امنیت و اقتدار ملی کشور را تضمین می‌کنند.

12 اسفند همانند 9 دی ماندگار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی و با استناد به سخنان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به اهمیت انتخابات اظهار داشت: کمتر از یک هفته به آغاز نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ملت مسلمان و همیشه حاضر در صحنه‌های حمایت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مانند راهپیمایی 22 بهمن امسال با حضور گسترده و حداکثری خود به این تکلیف الهی، مسئولیت اجتماعی و ملی جامه عمل بپوشانند.

صالح‌نیا بیان داشت: 12 اسفند امسال در تاریخ انقلاب مانند روز 9 دی ماه سال 88 جاودانه می‌شود و ملت ایران به ندای امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهیدان پاسخ مثبت می‌دهند و با حضور خود امنیت و اقتدار ملی کشور را تضمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) کسانی را باید انتخاب کنیم که به اسلام ناب محمدی (ص)، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه معتقد و وفادار بوده و به اجرای احکام اسلام متعهد باشند.

امام جمعه کوهبنان گفت: حضرت امام خمینی (ره) در نظر گرفتن سوابق، روحیه، خصوصیات دینی و سیاسی فرد قبل و بعد از انقلاب را از مهم‌ترین راه‌های شناخت کاندیدای اصلح می‌دانند، لذا برای انتخاب کاندیدای اصلح باید مشورت با علما داشته باشیم.

صالح‌نیا افزود: باید افرادی را برای مجلس انتخاب کنیم که به اسلام ناب معتقد و مدافع آن باشند و همچنین به مکتب‌های انحرافی گرایش، وابستگی و پیوستگی نداشته باشند و همانند مدرس نترس و صاحب تشخیص باشند از سویی دیگر طعم فقر را چشیده و به فکر محرومان جامعه بوده و احتمال انحراف فکری و خطی در آن‌ها نرود.

وی متفکر بودن، آگاه بودن به مسائل جهان و اوضاع سیاسی روز، آزادمنش بودن، متخصص بودن، امانت‌دار بودن و آراستگی به اخلاق خوب و اسلامی را از مهم‌ترین ویژه‌گی‌های یک کاندیدای اصلح از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) دانست و همگان را به رعایت این موارد توصیه کرد.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مهم‌ترین مسئله در انتخابات حضور مردم و بزرگ‌ترین مظهر اقتدار ملی حضور حداکثری است و شرکت و حضور در انتخابات برای مردم هم یک فریضه سیاسی و هم یک فریضه دینی است و حضور گسترده آنان در انتخابات نشان‌دهنده همبستگی ملی است که می‌توانند در مقابل توطئه‌های دشمنان به کشور مصونیت و امنیت بخشد.

وی عنوان کرد: انداختن هر برگ رای در صندوق، رای به نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه است و حضور حداکثری مردم در انتخابات بزرگ‌ترین مظهر اقتدار ملی و عزت ملی است، لذا هر چه حضور مردم گسترده‌تر و پر رنگ‌تر باشد، اعتبار و ارزش ملی کشور بالا می‌رود.

وی با توصیه به کاندیداها و طرفداران آن‌ها اذعان داشت: ارزش‌های نظام را در تبلیغات نادیده نگیرید و در تبلیغات خود موجب دوگانگی مردم نشوید و به گونه‌ای اهداف و برنامه‌های خود را در تبلیغات تبیین کنید که فضای انتخابات با شایعه پراکنی و تهمت زدن ملتهب نشود و با حفظ سلامت انتخابات به دنبال رقابت سالم باشید و پس از انتخابات این رقابت جای خود را به رفاقت، دوستی، برادری و اتحاد بدهد و همچنین در تبلیغات انتخاباتی از اسراف پرهیز کنید.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به مناسبت‌های مهم هفته از جمله آغاز عملیات والفجر 9 در سال 64، ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در سال 232 و ارتحال عالم ربانی و مجاهد فی‌سبیل الله یار و یاور انقلاب، حضرت امام راحل و رهبری مرحوم آیت‌الله سید احمد جعفری گفت: این مصیبت بزرگ را به نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و بیت مکرم این عالم ربانی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی را درخواست دارم.

وی با اشاره به سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: هدف از تاسیس این نهاد مقدس گسترش فرهنگ اسلامی و تربیت دانش‌آموزان است و در این راستا به بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در باب تعلیم و تربیت باید توجه کرد.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول