اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

کاخ‌نشینان نمایندگان دلسوزی برای مردم نیستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: کاخ‌نشینان و کسانی که در کنار مستضعفان جامعه زندگی نمی‌کنند، نمایندگان دلسوزی برای مردم نیستند.

کاخ‌نشینان نمایندگان دلسوزی برای مردم نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران پرویز خواجه‌زاده در خطبه اول نماز عبادی و سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تشریح اصول حاکم بر حقوق بشر از دیدگاه اسلام اظهار کرد: حقوق بشر به دو گروه عمومی و خصوصی تقسیم می‌شود.

* قرآن تخصصی‌ترین سند حقوق بشر است

امام جمعه موقت گچساران افزود: حقوق عمومی بر رابطه دولت، حکومت و مردم پیرامون حقوق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بحث می‌کند.

خواجه‌زاده شرکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود را از مجموعه حقوق سیاسی افراد دانست.

وی با اشاره به اعتقاد بعضی مورخان و کارشناسان مبنی بر منشور حقوق بشر کوروش به عنوان اولین منشور حقوق بشر در دنیا خاطرنشان کرد: تخصصی‌ترین اسناد مدون و متقن درباره حقوق بشر قرآن بوده که پیامبر بزرگ جهانیان حضرت محمد(ص) در مدت 32 سال حیات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود به جهانیان عرضه کرد.

خواجه‌زاده حقوق بشر مورد نظر کشورهای اروپایی، آمریکا و دنیای استکبار را قانونی نمادین دانست و گفت: قوانین حقوق بشر امروزی مورد سوء استفاده و منفعت‌طلبی کشورهای استکباری قرار گرفته است.

این مقام دینی و علمی گچساران ابراز داشت: اگر تاریخ حقوق بشر به شکل واقعی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد می‌توان به این نتیجه رسید که پیامبران الهی پایه‌گذاران منشور حقوق بشر در دنیا هستند.

خواجه‌زاده تاریخ واقعی ایجاد منشور حقوق بشر را زمان نزول قرآن عنوان کرد و یادآور شد: قرآن با دارا بودن راهکارهای زیاد در همه زمینه‌ها به ویژه رعایت حقوق بشر برای همه آحاد مردم مسلمان و غیر مسلمان منشور حقوق بشری جاویدان و فنا ناپذیر است.

* در ایران مردم تعیین‌کننده سرنوشت خود هستند

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان بیان داشت: انتخابات در نظام اسلامی با دیگر نظام‌های موجود در جهان متفاوت است.

خواجه‌زاده افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه قانون اسلام، فقه مترقی شیعه و زیر نظر حاکمی مسلط به فقه شیعه با عنوان ولایت فقیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در انتخابات نظام اسلامی انتخاب کنندگان و انتخاب شدگان دارای حقوق خاص خود هستند.

خواجه‌زاده تصریح کرد: کاندیداهایی که شرایط انتخاب شدن را در خود نمی‌بینند در انتخابات شرکت نکنند.

* عدم لغزش در برابر بیگانگان از معیارهای انتخاب کاندیداها باشد

امام جمعه موقت گچساران با مقایسه انتخابات در ایران و سایر کشورها ابراز داشت: در نظام‌های دیگر از جمله دمکرات‌های غرب، کارتل‌ها و شرکت‌ها کاندیداها را به مردم تحمیل می‌کنند در حالی که در ایران اسلامی مردم تعیین کنندگان اصلی کاندیداها هستند.

خواجه‌زاده کاندیداهای تائید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان را افرادی صالح دانست و یادآور شد: مردم افرادی را انتخاب کنند که پایبندی بیشتری به ارزش‌های نظام، اسلام و ولایت فقیه داشته باشند.

وی افزود: کاندیداهایی که در طول عمر سیاسی خود دچار لغزش در برابر بیگانگان شده‌اند وامدار گروه خاصی بوده و مردم باید در انتخاب این‌گونه افراد دقت لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: کاندیداهایی که مطالبات مردم برایشان اهمیت دارد و حاضر هستند در کنار مستضعفان و کوخ‌نشینان زندگی‌ کنند کاندیدای اصلح هستند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول