اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت تبلیغاتی نامزدها در ایستگاه نماز جمعه

تبلیغ با کفپوشی رنگارنگ بر خیابان‌های اطراف مصلای تبریز

خبرگزاری فارس: با به صدا درآمدن زنگ تبلیغات نهمین دوره انتخابات مجلس که از دیروز نواخته شد، این تبلیغات امروز به اوج خود رسید و خیابان‌های اطراف مصلای تبریز کفپوش کاغذی رنگارنگ به خود دید.

تبلیغ با کفپوشی رنگارنگ بر خیابان‌های اطراف مصلای تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، طرفداران نامزدها از چند ساعت قبل از آغاز نماز جمعه در اطراف خیابان‌های مصلای امام خمینی (ره) محل اقامه نماز جمعه تبریز مستقر و به تبلیغات گسترده نامزدهای خود اقدام کردند.

براساس این گزارش، در عرض کمتر از چند ساعت خیابان‌های اطراف مصلای تبریز به یکباره تغییر یافت و به خیابان‌هایی با پوشش کاغذهای رنگی تبدیل شد.

رقابت پرشور و رنگین 87 کاندیدای انتخابات مجلس در تبریز امروز به اوج خود رسید و تب تبلیغات را در این شهر داغ کرد، مردم نیز خواسته یا ناخواسته با آن درگیر شدند.

تهیه و توزیع تراکت، جزوه، زندگینامه، بروشور، کارت، مراسم سخنرانی، پرسش و پاسخ همچنین مناظره، مصاحبه با جراید، نصب تابلو در محل ستادها، ارسال پیامک، توزیع سی دی، تبلیغ از طریق پایگاه‌های الکترونیکی و توزیع آثار تبلیغاتی مجاز از جمله موارد تبلیغاتی نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شمار می‌آید.

برپایه این گزارش، امروز حضور کاندیداهای مجلس نهم به همراه طرفداران خود در نماز جمعه بیش از هر چیزی همگان را به خود جلب می‌کرد.

گزارش فارس حاکی است، از نکات جالب تبلیغات امروز تبریز پخش بروشور و زندگینامه برخی از کاندیداها توسط خودشان بود که شهروندان تبریزی بعد از گرفتن و نگاه به چهره این نامزدها خنده‌ای کرده و آنان را مجبور به گفت‌و‌گو با آنان می‌کرد و این نامزدها با این امر فرصتی برای تبلیغات چهره به چهره پیدا می‌کردند.

این گزارش می‌افزاید، یکی مثل متفکران نشسته و به اصطلاح، به آینده تبریز مطلوب می‌اندیشد،‌ دیگری تک انگشتی بر گونه‌اش زده و انگار حسرت‌ آبادی و پیشرفت شهر را می‌خورد، یکی پشت میزی شکیل مزین به پرچم ایران عکس گرفته و از پرستیژ مدیریتی حرف می‌زند و دیگری با چاپ تصاویری از کودکان کوچه و خیابان‌های حاشیه شهر و اشخاص مملکتی که همواره فرصتی برای اخذ آرای کاندیداهاست، شعار حمایت از اقشار مستضعف، رفع بیکاری و مهار تورم را فریاد می‌زند، ‌یکی لبخندی ملیحانه بر لب نشانده و اشاره به شعارهای بزرگش می‌کند و دیگری با گرفتن عکسی در حال غضب، اعتراض خود به وضع موجود را بیان می‌کند. آلبومی که برای لحظه‌ای هر چند کوتاه عابران پیاده را در جلوی خود متوقف می‌کند، اما این آلبوم تا چه حد گویای واقعیت‌هاست؟ عکس‌های پررنگ و لعاب آن تا چه حد می‌توانند مردم را که در واقع انتخاب‌کنندگان نهایی‌اند به سمت انتخابی صحیح رهنمون سازند؟ مردم عامه چطور می‌توانند در میان این همه رنگ و لعاب چهره‌ها از تخصص،‌ تعهد، ‌تجربه، صداقت و یکرنگی افرادی که امروز برای تصدی کرسی نمایندگی مجلس این چنین رنگ و رو عوض کرده‌اند، آگاه شوند؟

از سوی دیگر، با حذف چاپ و نصب پوستر، جایگاه مطبوعات در ایجاد فضای رقابتی سالم و شناساندن کاندیداها به مردم افزایش قابل توجهی یافته است و تبلیغات الکترونیکی و بازار SMS نیز داغ بوده و اشعار استاد شهریار نیز در این میان در امان نبوده و کاندیداها برای کسب رای بیشتر به سراغ این استاد نیز رفته‌اند.

امروز در خیابان‌های اطراف مصلای امام خمینی(ره) در واقع تونلی از طرفداران کاندیداها تشکیل یافته بود که هر شهروند تبریزی که وارد این تونل می‌شد در پایان این تونل با انبوه تبلیغات و ‌عکس‌های رنگارنگ کاندیداها مواجه می‌شد و برخی از شهروندان آنان را به نشانه اعتراض به زمین می‌ریختند و برخی آنها را دسته‌بندی می‌کردند و می‌گفتند در خونه بررسی می‌کنیم.

الصاق عکس به همراه شکلات، دادن تقویم سال 91 به همراه اشعار ترکی نیز از شیوه‌های دیگر دومین روز تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بود.

امروز تبلیغات کاندیداها به مرحله‌ای رسیده بود که برخی نامزدها در خیابان‌های اطراف مصلا قدم می‌زدند و برخی نیز در کنار شهروندانی که به پوسترها نگاه می‌کردند، ایستاده و با خنده اعلام می‌کردند این پوستر چقدر شبیه من است وقتی نظر مردم را جلب می‌کرد، می‌گفت رای فقط به من.

گفته می‌شود برخی فوتبالیست‌ها و ورزشکاران بنام جداگانه در نامه‌ای به مسئولان در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشته و اعلام کرده‌اند از هیچ کاندیدایی در انتخابات حمایت نمی‌کنند.

گزارش خبرنگاران فارس از 13 حوزه انتخابیه استان آذربایجان‌شرقی نیز حاکی است، فعالیت‌های انتخاباتی در این شهرها به اوج خود رسیده و مردم را درگیر این امر مهم و سرنوشت‌ساز کشور کرده‌اند، به طوریکه از روستاهای اطراف شهر تبریز و حومه و استان خبر می‌رسد کاندیداها علاوه بر وعده و وعیدهای فراوان به روستاییان در شهرهایی که نامزدهای آن شهر زیاد بوده، مشکل مکان سخنرانی از جمله گرفتن مساجد روستاها را پیدا کرده‌اند.

تلاش احزاب، گروه‌های سیاسی و نیز دستگاه‌های دولتی برای ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات در قالب الصاق بنرهای کوچک و بزرگ در سطح میادین و معابر مهم شهر نیز از نکات جالب توجه و در عین حال ستودنی است.

گزارش خبرنگاران فارس از شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌شرقی نیز حاکی است، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری در بین آحاد مختلف مردم برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی موج می‌زند.

استفاده برخی کاندیداها از دختران آرایش کرده و پخش بروشور در برخی چهارراه‌ها از دیگر موارد تبلیغات بود.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول