اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از دو روز فعالیت

همایش«میراث علمی غیاث الدین جمشید کاشانی»پایان یافت

خبرگزاری فارس: پس از دو روز فعالیت همایش«میراث علمی غیاث الدین جمشید کاشانی»دقایقی پیش به کار خود پایان داد.

همایش«میراث علمی غیاث الدین جمشید کاشانی»پایان یافت

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در حالی این همایش پس از دو روز فعالیت دقایقی پیش به کار خود پایان داد که در آن بیش از  11 مهمان خارجی، 18 متخصص ایرانی و 130 استاد و دانشجوی متخصص در آن به بحث و تبادل نظر پیرامون آثار علمی نابغه تاریخ نجوم و ریاضیات پرداختند.

در این همایش پس از برپایی نشست ویژه‌ای با موضوع «اصناف ریاضی‌دانان در دوران اسلامی و جایگاه کاشانی در میان آنان»، جلسات تخصصی متعددی با موضوعات «ریاضیات»، «نجوم»، «معماری و ریاضیات عملی» و «ریاضیات و نجوم» به همراه ارائه مقالاتی با موضوع«نامه‌های کاشانی»از سوی خورشید عبدالله‌زاده برگزار شد.

برگزاری دو کارگاه آموزشی با موضوعات«ساختمان و کارکرد سدس فخری» و «بررسی کارآیی روش کاشانی در محاسبۀ عدد پی» به همراه رونمایی از رساله محیطیه غیاث‌الدین جمشید کاشانی و نیز نمایش مستند داستانی غیاث‌الدین جمشید کاشانی به کارگردانی حسن هدایت از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بود.

همایش میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی به کوشش مرکز پژوهشی میراث مکتوب و دانشگاه کاشان و با همکاری پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران، انجمن ریاضی ایران و خانه ریاضیات اصفهان، سوم و چهارم اسفند، در کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول