اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی

مستند غیاث‌الدین جمشید کاشانی پخش شد

خبرگزاری فارس: فیلم مستند داستانی غیاث‌الدین جمشید کاشانی به کارگردانی حسن هدایت به نمایش درآمد.

مستند غیاث‌الدین جمشید کاشانی پخش شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان فیلم مستند داستانی غیاث‌الدین جمشید کاشانی در حاشیه نخستین روز همایش میراث علمی غیاث‌الدین جمشید کاشانی دانشگاه کاشان به روی پرده نمایش رفت تا دانشجویان، اساتید و متخصصان داخلی و خارجی حاضر در این همایش به تماشای آخرین ساخته مستند حسن هدایت درباره نابغه نجوم و ریاضیات بنشینند.

حسن هدایت که بیش از همه وی را با مجموعه موفق کاراگاه علوی می‌شناسند و در کارنامه خود آثار دیگری چون ناسپاس، بازی خطرناک، گرداب، تاریک‌خانه، سایه روشن، بیگانه‌‌ای در شهر، آخرین بندر، چشم شیطان، دلاوران کوچه دلگشا، شهر خاکستری، گراند سینما، میهمانی خصوصی، آتش در زمستان و پیک جنگل را می‌بیند.

البته پیش از این محمدحسین لطیفی نیز مجموعه داستانی به نام«نردبام آسمان» که به روایت زندگی منجم و ریاضی‌دان برجسته کاشانی پرداخته بود را در رمضان سال 88 روی آنتن شبکه اول برده بود.

اما دو نکته جالب در مورد مجموعه‌های «غیاث‌الدین جمشید کاشانی» و «نردبام آسمان»استفاده از موسیقی کارن همایونفر در هر دو مجموعه و نیز تهیه هر دو این مجموعه در مرکز سیمافیلم است.

برای ساخت این مجموعه از نظرات استادان و پژوهشگرانی که در مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی فعالیت می‌کنند به همراه استادان دانشگاه کاشان که به شخصیت غیاث‌‌الدین جمشید کاشانی آشنایی دارند استفاده شده تا در کنار منابعی نظیر کتاب‌های موزه ملک و موزه آستان قدس رضوی بتوانند در ارائه تصویر واقعی و قابل باور از چهره پرآوازه ریاضی و نجوم مفید واقع شوند.

مستند داستانی «غیاث‌الدین جمشید کاشانی» به تهیه‌کنندگی پیمان جعفری در گروه علمی فرهنگی مرکز سیمافیلم تولید شده است.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول