اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارآفرین:

کم توجهی، صنعت را فنا می‌کند

خبرگزاری فارس: یک کارآفرین و تولیدکننده گفت: در صورت نبود حمایت‌های کافی و لازم شاهد فنا شدن صنعت می‌شویم.

کم توجهی، صنعت را فنا می‌کند

محمد رفیقیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تولید همواره عامل پیشرفت اقتصاد ملی و توسعه کارآفرینی در ایران بوده و می‌شود.

وی افزود: هر بنگاه اقتصادی در صورت هدفمند بودن، پویایی خود را در خط و مشی‌ها تضمین کرده و می‌تواند گام‌های مهم و موثری را در راستای اعتلای کشور بر‌دارد.

مسئول انجمن مدیران صنایع خراسان دفتر نیشابور تصریح کرد: یک فرد و با یک فکر به هیچ عنوان به تنهایی توفیق لازم برای دستیابی به این مهم که زمینه‌ساز کار و کارآفرینی باشد را ندارد.

وی در توضیح بیشتر گفت: در صنعت، باید از توانمندی‌ها، استعدادها و تخصص افراد دیگر بهره جست و از پیشنهادات آنها در راستای بهبود و ارتقای در فرآیند تصمیم استفاده کرد.

رفیقیان تأکید کرد: سنجیده‌ترین روش در توفیق برای رسیدن به هدف انتخاب همکار همراه است که در این زمینه علاقه‌مندی، پشتکار، همراهی، گذشت، مبارزه با خود محوری‌ها، صداقت، صبر از فاکتورهای مهم یک شریک و یا همکار هستند.

وی در ادامه گفت: هر بنگاه صنعتی و اقتصادی که هدفمند باشد و پویایی را در خط و مشی خود انگیزه نماید نیاز به مدیرانی لایق، صادق و همگام دارد.

این کارآفرین یادآور شد: با داشتن چنین کادری در صدر امور مطمئناً افراد زیر دست با چنین خصوصیاتی افزایش یافته و ارزش‌مند‌ترین و محرک‌ترین موضوع در توفیق و توسعه صنعت انتخاب نیروی انسانی توانمند برای مجموعه است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با صنعت و به‌ویژه صنایع فلزی بیگانه بودیم و به جز صنایع مونتاژ و صنایع دستی که آن هم هنر و ذوق ایرانی جوهره اصلی آن بود تولید دیگری به نام محصول صنعتی وجود ندارد.

رفیقیان افزود: پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی برای بسط و گسترش صنایع دیگر همچون فلزات و پتروشیمی سرمایه‌گذاری‌های عظیمی صورت گرفته است که نه تنها نیاز مصرف داخل را تأمین، بلکه توفیق به صادرات کالا به سایر کشورها به‌ویژه در خاورمیانه شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر جایگاه کشور در صنایع فلزی، ریخته‌گری، آهنگری به لحاظ تولید مواد اولیه و همچنین عرضه محصول نهایی در بازارهای مصرف قابل ملاحظه است.

این تولید کننده با بیان اینکه در این حیث رتبه چهارم یا پنجم در خاورمیانه را داریم، خاطرنشان کرد: هم اکنون استان خراسان رضوی نیز با مساحتی نزدیک به 130 هزار کیلومتر مربع جمعیت بیش از پنج میلیون نفری، افزون بر چهار هزار و 500 واحد صنعتی فعال را در بخش‌های مختلف صنعتی جا داده است.

وی گفت: این استان پس از استان‌های تهران، اصفهان، تبریز و خوزستان مقام پنجم تولیدات فلزی را از آن خود کرده است. 

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول