اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جهرم:

ارتقای شاخص‌های سلامت از از اهداف سند چشم‌انداز است

خبرگزاری فارس: فرماندار جهرم گفت: ارتقای شاخص‌های سلامت با بهره‌گیری از شاخص‌های استاندارد جهانی یکی از شاخص‌های سند چشم‌انداز ایران است.

ارتقای شاخص‌های سلامت از از اهداف سند چشم‌انداز است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، داوود ملکوتی، بعد از ظهر امروز در جلسه شورای بهداشت شهرستان جهرم اظهار داشت: قسمت اعظمی از وظایف حاکمیت تأمین نظام سلامت برای افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز ایران وزارت بهداشت و درمان موظف شده است که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به ارتقای شاخص‌های سلامت با بهره‌گیری از تمام ابزارهای قانونی تلاش کنند و بهداشت ایران را به شاخص‌های استاندارد جهانی برسانند، افزود: در همین راستا دولت در برنامه‌ریزی هدفمندسازی یارانه‌ها که از پروژه‌های مهم اقتصادی در طول 30 سال بعد از انقلاب است، پیش‌بینی کرده که قسمت عمده‌ای از این امر در حوزه ارتقای سلامت استفاده شود.

فرماندار جهرم بیان داشت: البته عوامل اجتماعی نباید نادیده گرفته شود و نمی‌توان در حوزه سلامت مسائل اقتصادی و تولیدی، ایجاد شغل و درآمد را نادیده گرفت و در نهایت انتظار داشت که شهر سالم جامعه و ایمنی داشته باشیم.

رئیس شورای بهداشت شهرستان جهرم با اشاره به نقش ویژه آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های بهداشتی که موجب سلامت دانش‌آموزان و نهادینه شدن فرهنگ بهداشت و سلامت در مدارس است، خواستار همکاری و تعامل بیشتر این ارگان با معاونت بهداشتی شد.

ملکوتی همچنین، کشتار حیوان زنده در اماکن غیر بهداشتی، وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر، عدم جمع‌آوری به موقع زباله‌ها، دامداری‌های غیر مجاز و ... را از عوامل خطرساز بهداشتی ذکر کرد و خواستار برنامه‌ریزی و رفع معضلات بهداشتی شد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول