اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/

زمینه مشارکت گسترده مردم در فضای رقابتی و سالم فراهم شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: باید در فضای رقابتی و سالم و با اعتمادسازی و مشارکت گسترده مردم، زمینه انتخابات پر شوری را فراهم کنیم.

زمینه مشارکت گسترده مردم در فضای رقابتی و سالم فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری سربیشه، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در یازدهمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان‌جنوبی که در محل دفتر امام جمعه شهرستان سربیشه برگزار شد، با اشاره به وضعیت دنیای امروزی و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهار داشت: انقلاب ما می‌تواند نمونه خوبی برای الگوی این کشورها باشد.

وی افزود:‌ ما باید مثل گذشته برای غنا بخشیدن به اندیشه‌های امام و آرمان‌های نظام به منظور تقویت و بسط فضای دینی و اسلامی موجود در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه بیرجند به تفاوت بین ایران و سایر کشورهای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ایران کشوری با مردمان مسلمان، حکومت اسلامی و دولت اسلامی است که اجرای احکام دین مبین اسلام از خصوصیات آن است و این نوع حکومت، با نظام لائیک در ترکیه که مردم آن مسلمان هستند ولی نظام آنها دین گریز است بسیار تفاوت دارد.

رضایی بیرجندی گفت: حکومت اسلامی ایران در مسیر رشد و معرفت حرکت می‌کند ولی نظام‌های لائیک و سکولار توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای معنوی و عرفانی مردمشان را ندارند و این مهم الگو بودن ما برای سایر کشورهای اسلامی را اثبات می‌کند.

وی به انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و بیان داشت: تمام کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند قابل حمایت هستند و باید در فضای رقابتی و سالم و با اعتمادسازی و مشارکت گسترده مردم، زمینه برگزاری انتخاباتی پر شور فراهم شود.

امام جمعه بیرجند از کاندیداهایی که در انتخابات رای نمی‌آورند خواست تا به آرای مردم احترام بگذارند و بدانند این پست‌های دنیوی ارزش و اعتبار ندارد و این خدمت به مردم است که ارزشمند است و در هر لباس، موقعیت و فرصتی می‌توان این خدمت را انجام داد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول