اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور جوانان استان اصفهان مطرح کرد

تشریفات و تجملات مهم‌ترین مانع ازدواج جوانان

خبرگزاری فارس: مدیر امور جوانان استان اصفهان گفت: سن ازدواج در استان اصفهان افزایش پیدا کرده و به سن 25 سال رسیده و گفتنی است که تشریفات و تجملات مهم ترین مانع ازدواج جوانان است.

تشریفات و تجملات مهم‌ترین مانع ازدواج جوانان

مهدی امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با سن ازدواج جوانان اظهار داشت: سن ازدواج در استان اصفهان افزایش پیدا کرده و میانگین سن ازدواج به 25 سال رسیده است.

وی در مورد موانع و مشکلات ازدواج جوانان گفت: تشریفات و تجملات مهم‌ترین مانع ازدواج جوانان است و اگر تشریفات کمتر و دستگاه‌ها فضا را فراهم کنند زمینه ازدواج جوانان نیز مهیا می‌شود.

مدیر امور جوانان استان اصفهان در مورد تهدیدات دشمنان تصریح کرد: دشمن بنیان خانواده‌ها را مورد تهدید قرار داده و بخش وسیعی از این تهدیدات به وسیله ماهواره است که وجود ماهواره در خانواده‌ها سبب از بین رفتن حیا می‌شود.

*ازدواج در سال 90 هیچ بودجه‌ای دریافت نکرد

وی در ادامه افزود: موضوع ازدواج جوانان نیاز به برنامه‌ریزی و بودجه برای اجرا دارد و اقدامات ستادی مشکلات این حوزه را مرتفع نمی‌کند و در سال 1390 از طرف وزارتخانه هیچ بودجه‌ایی برای ازدواج جوانان در نظر گرفته نشده است.

امینی در مورد عدم فرهنگ‌سازی در امر ازدواج بیان داشت: عدم فرهنگ‌سازی در امر ازدواج از دیگر موانع ازدواج جوانان است و صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش مهمی بر عهده دارد.

وی در ارتباط با اقدامات صدا و سیما اظهار داشت: صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی خوب عمل نکرده و با نشان دادن فیلم‌ها و سریال‌هایی که مراسم ازدواج را با تشریفات برگزار می‌کنند خود مانع و مشکلی در زمینه ازدواج جوانان ایجاد کرده است.

مدیر امور جوانان استان اصفهان تاکید کرد: ازدواج باید به هنگام، آگاهانه، پایدار و آسان صورت گیرد که برای تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و انجام کار فرهنگی است و بخش عمده این فرهنگ‌سازی بر عهده صدا و سیما است.

وی در پایان گفت: خانواده‌ها و سایر سازمان‌ها در این فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند و جای نگرانی است که مسئولان دغدغه ازدواج جوانان را ندارند.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول