اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

تشکیل شبکه خیران ازدواج آسان در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان از تشکیل شبکه خیران ازدواج آسان جوانان در این استان خبر داد.

تشکیل شبکه خیران ازدواج آسان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت غلامعلی رضوانی در نشست ازدواج آسان جوانان گیلان اظهار داشت: توسعه ازدواج در بین جوانان بر پایه انتخاب منطقی و ساده یکی از شیوه‌های مؤثر فرهنگ‌سازی برای ازدواج آسان است.

وی ازدواج جوانان را امر به معروف دانست و افزود: شبکه خیران ازدواج آسان جوانان برای تهیه امکانات اولیه زندگی و جهیزیه در تمام روستاها و شهرستان‌های گیلان زیر نظر کمیته ساماندهی ازدواج در حال شکل‌گیری است.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند تمام امکانات و منابع موجود را در ازدواج آسان به‌‌کار گیرد، افزود: نبود درآمد کافی و هزینه‌های بالا از جمله معضلات عدم ازدواج جوانان محسوب می‌شود و باید از امکانات دولتی برای برطرف کردن مشکلات این قشر از جامعه استفاده شود.

وی با اشاره به تشکیل صندوق مهر امام رضا (ع) در بحث ازدواج جوانان تصریح کرد: مشکلات با تعامل و همکاری امکانپذیر است ضمن اینکه با مدیریت واحد باید به موضوع ازدواج آسان پرداخته شود.

رضوانی خواستار همکاری تمام دستگاه‌ها برای ازدواج آسان جوانان شد و خاطر نشان کرد: تشکیل کمیته ازدواج آسان کمک ویژه دولت برای افراد محروم است.

وی تشکیل جلسات ماهانه کمیته ازدواج آسان را از جمله اقدام‌ها به منظور حذف موازی‌کاری و تمرکز منابع برای تسهیل در امر ازدواج عنوان کرد.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان، توانمندسازی و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی جامعه هدف حمایت، هدایت و تسهیل امر ازدواج بین جوانان، گسترش ازدواج‌های آگاهانه و حمایت، تقویت و پشتیبانی از مراکز غیرفعال در ارائه خدمات و تسهیلات به جوانان را از اهداف تشکیل کمیته ازدواج آسان در جامعه برشمرد.

وی با قدردانی از فعالیت موسسه خیریه فاطمیون در امر ازدواج آسان جوانان گیلان اظهار داشت: موسسه فاطمیون شهرستان رشت با حمایت‌های مردمی و نهادهای دولتی، کانون ازدواج آسان را تشکیل داده است.

رضوانی با بیان اینکه هزینه ازدواج در این کانون معادل 550 هزار تومان است، یادآور شد: این کانون ضمن شناسایی زوج‌های علاقه‌مند به ازدواج که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین را ندارند، مراسم ازدواج و همچنین پرداخت کمک هزینه زندگی و جهیزیه را تقبل می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه افراد خیر نیز می‌توانند برای پشتیبانی کمک‌های خود را به این کانون ارسال کنند، تصریح کرد: علاقه‌‌مندان می‌توانند همه روزه به آدرس رشت، خیابان حافظ، جنب استانداری قدیم، ساختمان فاطمیون، مؤسسه فاطمیون مراجعه و یا با شماره تلفن 01313232659 تماس برقرار کنند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه این کانون‌ با حمایت‌های گسترده مردمی برای برطرف کردن بزرگ‌ترین مشکل جوانان شهرستان رشت مشغول فعالیت است، اذعان داشت: تمام دستگاه‌های دولتی باید در حد توان به موسسات ازدواج آسان کمک کنند.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول