اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت بیش از 10 هزار واقعه ازدواج در دفاتر ثبت چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون افزون بر 10 هزار و 723 واقعه ازدواج در دفاتر ثبت این استان به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از 10 هزار  واقعه ازدواج در دفاتر ثبت چهارمحال و بختیاری

مهدی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 5 هزار و 610 فقره از استعلامات اعلام وضعیت املاک جاری این استان پاسخ داده شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 129.14درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 19 هزار و 809 فقره پاسخ به استعلامات و اعلام وضعیت املاک ثبت شده از سوی این سازمان صورت گرفته است.

هاشمی از ثبت 10 هزار و 723 فقره ازدواج در دفاتر ثبت این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 10 هزار  723 فقره ازدواج و 909 فقره طلاق در دفاتر ثبت استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری در ادامه تثبیت مالکیت اشخاص را یکی از عمده‌ترین تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک برشمرد و گفت: به ‌منظور التزام به این اصل از ابتدای سال ‌جاری تاکنون 8 هزار و 593 سند مالکیت در این استان صادر شد.

وی افزود: به ثبت رساندن املاک، ثبت اسناد، معاملات، تعهدات عمومی در دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها، اجرای اسناد لازم‌الاجرا، و اجرای طرح نقشه‌برداری عمومی کاداستر از دیگر وظایف این سازمان به‌شمار می‌رود.

هاشمی اضافه کرد: سرعت در انجام کار، کاهش حجم مراجعات مردم، انجام خدمات در محیط مجازی، شفاف‌سازی، کنترل و نظارت منظم بر عملکردها و اصلاح فرآیند از رسالت‌های اصلی این اداره کل در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی است.

وی ثبت شرکت‌ها را از دیگر اقدامات این اداره‌کل برشمرد و گفت: تاکنون 11 هزار و 237 شرکت تجارتی، 4 هزار و 253 شرکت تعاونی و 318 موسسه غیر تجاری در این استان ثبت شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار ثبت شده، ثبت شرکت‌های تجارتی در این استان در دوران پس از انقلاب از رشدی معادل یک هزار و 720 درصدی برخوردار است که گواهی روشن بر روند مطلوب این اداره‌کل است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول