اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تائید صلاحیت‌ها و نظارت بر آرای مردم

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: شورای نگهبان با تائید صلاحیت‌ها و نظارت مستقیم بر رای مردم در جریان انتخابات حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است.

شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محسن حیدریان عصر امروز در جمع ناظران شورای نگهبان بر صندوق‌های رأی حوزه انتخابیه سنندج در مجتمع امام خمینی(ره) اظهار کرد: اساس جایگاه شورای نگهبان به بحث حاکمیت دینی در کشور است.

به گفته وی، مفهوم حاکمیت دینی، حکومت و نظامی برخاسته از مکتب نجات‌بخش اسلام و مکتبی بر پایه جهان‌بینی و ایدئولوژی الهی و توحیدی است.

وی با بیان اینکه اسلام یک مکتب کامل و جامع است که همه اجزای سیاسی و حکومتی را در کنار خود دارد، افزود: حکومت‌ها و نظام‌های که بر پایه و اصول این مکتب الهی بنا می‌شوند با حرکت بر روی چار چوب و اصول این دین الهی بدون شک زمینه تربیت، تکامل و تحقق عدالت را در جامعه محقق می‌کنند.

به گفته مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، در نظام‌های اسلامی دیدگاه و قدرت حکومت وسیله‌ای برای رشد و تکامل انسان‌ها بوده و تحقق این مهم بزرگترین مولفه و هدف مسئولین نظام است.

حجت‌الاسلام حیدریان افزود: در نظام‌های اسلامی الهی بودن حکومت مهم‌ترین مولفه بوده و همه ارکان حکومتی با معیارهای دین منطبق می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در چنین حکومت‌هایی همه قوانین و مقررات مطابق با اصول دینی و اسلامی تنظیم و اجرا شده و اصول الهی مهم‌ترین الگوی حرکتی در چنین نظام‌هایی است.

وی با بیان اینکه تنها افرادی متدین، اگاه، دیندار و آشنا به اصول دین مبین اسلام می‌توانند در چنین نظام‌های حاکمیت و رهبری را در دست بگیرند، خاطرنشان کرد: هدایت و راهنمایی انسان‌ها به منظور رسیدن به سعادت و تکامل دنیوی و اخروی وظیفه اصلی رهبران اینگونه نظام‌ها است از این رو خود باید از هر نظری نمونه و الگو باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان مقبولیت مردمی را از دیگر ویژگی‌های مهم رهبران حکومت‌های اسلامی نام برد و اضافه کرد: آنچه از سوی خداوند تبارک و تعالی به عنوان رهبر و قانون برای بشریت انتخاب می‌شود توسط مردم به فعلیت و منصه ظهور می‌رسند.

حجت‌الاسلام حیدریان هدفمندی مدیریتی را از دیگر مولفه‌های مهم رهبران نظام‌های دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: هدف از مدیریت اسلام تامین نیازهای دنیوی انسان‌ها برای رسیدن به تعالی اخروی است.

وی از دین‌مداری ارکان حاکمیت در چنین نظام‌هایی به عنوان شرط اساسی نام برد و گفت: شرط اساسی برای کارگزاران، ارکان و اعضای دولت اسلامی، دینداری و التزام عملی به احکام و بایدها و نبایدهای دینی است.

 

*اسلام مبنای دستور مسئولان باشد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: کارگزاران نظام‌های اسلامی باید بر اساس باورهایی که دارند در نگرش، رفتار فردی، خانوادگی، اجتماعی به ویژه مدیریتی عامل به باید و نبایدهای باشند و با عمل به شایسته‌های اخلاقی و پرهیز از ناشایست‌ها و رزائل اخلاقی الگو و اسوه‌ دیگران باشند.

حجت‌الاسلام حیدریان افزود: آنان باید اجرای دستورات و احکام مکتب حیات‌بخش اسلام را تکلیف الهی خود دانسته و در عمل آن را به اثبات رسانند.

وی اضافه کرد: بدون شک تحقق حاکمیت دینی به منظور ایجاد جامعه سالم برای تربیت انسان‌های متعالی مستلزم  اجرای همه جانبه احکام، دستورات بایدها و نبایدهای این دین الهی در تار و پود جامعه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به نقش و اهمیت مجلس به عنوان تنها مرجع قانون‌گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: نقش مجلس در ترسیم مسیر حرکت نظام به سمت ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی نظام اسلامی بسیار تعیین کننده است.

به گفته حجت‌الاسلام حیدریان، جایگاه مجلس در قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن توسط مسئولان، پشتوانه محکمی برای حفظ آرمان‌های نظام اسلامی است.

وی افزود: مجلس تنها مرجع صالح و عام برای وضع قانون است و نقش و جایگاه مجلس و نمایندگان در تعیین سرنوشت و تصمیمات برای مردم کاملا مشهود است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: بدون شک وجود مجلسی کارآمد و توانمند ضامن توسعه همه جانبه کشور خواهد شد و این مهم تنها در سایه انتخابات نمایندگان اصلح محقق می‌شود.

 

*پیشرفت نظام اساس اهداف شورای نگهبان است

حجت‌الاسلام حیدریان با بیان اینکه شورای نگهبان در تحقق اهداف نظام نقش مهمی دارد، گفت: شورای نگهبان نهاد مهمی است که به موجب قانون اساسی وظیفه بررسی مصوبات و تشخیص عدم مغایرت آنها با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی را بر عهده دارد.

به گفته مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان، مهم‌ترین هدف شورای نگهبان، نگهبانی از تداوم حرکت نظام در مسیر اسلامیت است بنابراین ضامن مشروعیت نظام است.

حجت‌الاسلام حیدریان خاطرنشان کرد: پیشرفت نظام در مسیر اسلام و مطابق با قانون اساسی تنها هدف تاسیس شورای نگهبان بوده است.

وی افزود: حفاظت از اسلامیت نظام از طریق تعیین صلاحیت‌ها و حفظ جمهوریت آن با حفاظت از آرای مردم و نظارت بر سلامت انتخابات مهم‌ترین رسالت شورای نگهبان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان از انتخابات به عنوان نقطه قوت و یکی از شاخص‌های مردم‌سالاری دینی نظام اسلامی نام برد و افزود: نظام اسلامی و قانون اساسی کشور نیز برآمده از آرای مردم است و مردم به طور مستقیم و با واسطه توسط منتخبان آنان در برنامه‌های نظام دخالت دارند.

حجت‌الاسلام حیدریان تصریح کرد: نقش مردم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، نقش مردم در شکل‌گیری نظام سیاسی کشور و قانون اساسی و نقش مردم در تعیین مسئولان کشوری و نمایندگان خویش در قوه مقننه از جمله ابعاد و جلوه‌های مردم‌سالاری دینی در کشور ایران است.

وی برگزاری انتخابات را وجه تمایز ایران با سایر کشورهای مدعی دموکراسی خواند و افزود: ملت ایران با حضور در انتخابات مختلف همچون، ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تعیین سرنوشت خود دخالت دارند.

 

*مشارکت حداقلی مسیر تحقق توطئه دشمن را فراهم می‌کند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشانه مقبولیت نظام در بین مردم عنوان کرد و افزود: در صورتی که مشارکت حداقلی باشد، مقبولیت نظام توسط مردم زیر سوال می‌رود و راه برای ایجاد توطئه‌های بعدی دشمنان و اعمال نظرهای سلطه‌جویانه آنان باز می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام حیدریان، جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم و ایجاد چالش‌های امنیتی از مهم‌ترین اهداف دشمنان خارجی و ایادی دست نشانده آنان است.

وی اضافه کرد: نظام سیاسی ایران اسلامی بر اساس درخواست و رای ملت قانونی شده و همواره حضور و مشارکت مردم در عرصه‌ها مختلف موجب اقتدار کشور و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان گشته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: حضور حداکثری مردم در عرصه‌های سرنوشت‌ساز به ویژه در انتخابات همواره چالش‌ها را به فرصت‌های ارزشمندی برای رشد و ترقی بیش از پیش نظام تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام حیدریان خاطرنشان کرد: بدون شک پیوند عمیق ملت و نظام در ایران اسلامی طی این 33 سال همواره موجب عبور این نظام الهی از تمامی بحران‌ها و توطئه‌های دشمنان و فراز و نشیب‌هایی بوده است.

وی در پایان خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات شد و افزود: حفاظت و صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری مردم می‌تواند نقش مهمی در تحکیم پیوند بیشتر ملت و نظام و تبدیل چالش‌های دشمنان به فرصت و ظرفیتی برای رشد و ارتقای همه جانبه کشور باشد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول