اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی رودبار خبر داد

کشف اشیای عتیقه 2 هزار ساله در رودبار

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی رودبار از کشف اشیای عتیقه با قدمت تاریخی 2 هزار ساله در بخش رحمت‌‌آباد این شهرستان خبر داد.

کشف اشیای عتیقه 2 هزار ساله در رودبار
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار سید رسول صمدی در جلسه نیروی انتظامی این شهرستان دستگیری یک متهم و کشف اشیای عتیقه با قدمت تاریخی 2 هزار ساله در بخش رحمت‌‌آباد را از اقدام‌های مهم پلیس این شهرستان عنوان کرد.
وی در تشریح چگونگی کشف این عتیقه‌ها اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه فردی در بخش رحمت‌آباد با همدستی شخص دیگری در امر قاچاق اشیای عتیقه فعالیت دارد، بررسی صحت این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
صمدی ادامه داد: کارآگاهان از صحت موضوع اطمینان حاصل کردند و مجوز دستگیری و بازرسی منزل این متهم را از مقام قضایی گرفتند.
به گفته وی کارآگاهان در این بازرسی موفق به کشف و ضبط اشیای عتیقه با قدمت بیش از 2 هزار ساله شامل سه عدد کاسه کوچک مفرق، پنج حلقه فلزی، پنج انگشتر فلزی، دو جا نامه‌ای مفرقی، چهار زنگوله مفرق، دو دستبند مفرق، یک مجسمه سربی، یک جا سرمه‌ای شیشه‌ای، یک قوری کوچک، دو پیاله کوچک، یک سنج مفرق، یک کوزه سفالی، یک قنداق مفرق و یک تسبیح شدند.
فرمانده انتظامی رودبار با بیان اینکه اشیای کشف شده برای بررسی بیشتر به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شد، خاطر نشان کرد: یکی از دو متهم این پرونده دستگیر و تحقیقات پلیس برای دستگیری همدستش ادامه دارد.
وی همچنین مبارزه با مواد مخدر را یکی از اهداف مهم پلیس در رودبار دانست و بر ضرورت برخورد جدی با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر تاکید کرد و بیان داشت: تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر باید بدانند پلیس با به‌کارگیری تمام توان خود عرصه را برای فعالیت مجرمان در جامعه تنگ می‌کند.
صمدی خانواده‌ها را در آگاهی دادن نسل جوان جامعه مبنی بر عوارض مصرف مواد مخدر تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها با دقت بیشتر و آگاهی جوانان از عاقبت این بلای خانمانسوز می‌توانند از آلوده شدن جوانان به دام اعتیاد جلوگیری کنند. 
وی همکاری مردم در شناسایی مجرمان و متهمان را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: شهروندان می‌توانند تمام گزارش‌های خود را با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول