اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جمع‌آوری اطلاعات مکانی و نقشه راه‌ها

پوشش مپینگ در 1000کیلومتر راه‌های هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان گفت: به منظور جمع آوری اطلاعات مکانی و نقشه راه‌های این استان تاکنون هزار و 30 کلیومتر از راه‌های هرمزگان تحت پوشش سیستمی موسوم به موبایل مپینگ (MMS) قرار گرفته است.

پوشش مپینگ در 1000کیلومتر راه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کوروش جهانبخش عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: نرم افزار MMS از خردادماه سال 1390در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان راه‌اندازی و پیش از این، هزار کیلومتر از محورهای استان به صورت رفت و برگشت تحت پوشش این سامانه قرار گرفته است.

به گفته وی، اطلاعات مکانی در محورهای بندرعباس حاجی‌آباد، بندرعباس میناب، سه راهی چاه شیرین رودان و بندرعباس بندرلنگه به وسیله GPS با اطلاعات تصویری برداشت شده است.

جهانبخش در ادامه ضمن اشاره به مزایای استقرار این سیستم گفت: از عمده مزایای این سیستم که تلفیقی از تصویر و GPS است می‌توان به صرفه جویی در زمان و هزینه در برداشت سریع اطلاعات، امکان استفاده از اطلاعات تصاویر و فیلم‌ها در کنار شناسایی وضعیت عوارض در مسیر اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: امکان کنترل و بازبینی همچنین بررسی صحت اطلاعات توصیفی عوارض در جاده‌ها و امکانات مناسب در ویرایش و تحلیل بصری اطلاعات توصیفی و مکانی، از دیگر مزایای این سیستم است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان ادامه داد: به منظور تصمیم‌گیری و تدوین استراتژی‌های حمل و نقلی، اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت راه‌ها مورد نیاز است که وجود اطلاعات به هنگام در این زمینه می‌تواند در امر تصمیم گیری صحیح، موثر و مفید واقع شود.

وی گفت: لذا استفاده از سیستم‌های تعیین موقعیت GPS در تهیه نقشه و مدیریت اطلاعات و  تلفیق سیستم مذکور با سایر سیستم‌ها نظیر سیستم چند رسانه‌ای یکی از روش‌های بهینه به منظور جمع آوری اطلاعات و تهیه نقشه سطح راه و علائم ترافیکی حاشیه آن است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول