اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ویژه آبادان خبر داد

125 صندوق أخذ رأی در شهرستان آبادان

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار ویژه آبادان از وجود 125 صندوق أخذ رأی در شهرستان آبادان خبر داد.

125 صندوق أخذ رأی در شهرستان آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدجعفر طباطبایی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان اظهار داشت: اسلامیت و جمهوریت دو بحث قابل‌توجه هستند که امام خمینی(ره) آنها را در نظام جمهوری اسلامی در کنار هم قرار داده تا افراط و تفریط در آنها از بین رفته و به شکل جدید در قالب دو نماد و الگوی جدید مطرح شوند.

وی افزود: این دو قالب امروز الگوی بیداری اسلامی در سراسر جهان هستند و اسلام نماد مشروعیت یک نظام و مردم نماد مقبولیت آن هستند.

معاون فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه تا مهر اسلامیت بر جمهوریت نخورد قابل قبول نیست تصریح کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسلامیت در حقیقت شرایط نامزدها را مشخص کرده و جمهوریت مشخص کننده افراد و مصادیق است که این تعیین مصداق‌ها از وظایف شورای فرهنگ عمومی یک شهرستان است.

طباطبایی با اشاره به اینکه وظیفه مردم در اینجا انتخاب شرایط است گفت: وظیفه ما در این شوراها تشویق و ترویج حضور حداکثری در انتخابات و تعیین و تأیید صلاحیت نامزدها است.

وی ادامه داد: شرایط عمومی نامزدها را همه می‌دانند و شرایط اختصاصی شرایطی هستند که مقام معظم رهبری تعیین می‌کند و یکی از این شرایط عدم اتصال به کانون‌های قدرت و ثروت است.

معاون فرماندار آبادان با تأکید بر لزوم تشریح شرایط برای مردم خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که اصلح برای انتخاب شدن چه کسی است زیرا همه کسانی که تأیید صلاحیت می‌شوند نمره قبولی را گرفته‌اند اما این نمره‌ها در بین افراد متفاوت هستند.

طباطبایی با اشاره به ویژگی‌های لازم برای صلاحیت‌ نامزدها که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌ اظهار داشت: علاوه بر اصل عدم اتصال به کانون‌های قدرت و ثروت، داشتن صداقت نیز یکی از ویژگی‌هایی است که در اصلح بودن افراد یک ملاک محسوب می‌شود.

وی در ادامه به تعداد صندوق‌های رأی در شهرستان آبادان اشاره و تصریح کرد: در شهرستان آبادان تعداد 142 صندوق رأی مستقر خواهد شد که از این تعداد 125 صندوق در آبادان و 17 صندوق در اروندکنار خواهند بود.

معاون فرماندار آبادان اضافه کرد: از میان این تعداد صندوق‌ها در حدود 31 صندوق به عنوان صندوق‌های سیار در شهرستان آماده اخذ رأی از شهروندان هستند.

طباطبایی در پایان گفت: در شهرستان آبادان تعداد دو هزار و 500 نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل اعضای شعب، هیئت بازرسی و هیئت نظارت مشغول به کار خواهند بود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول