اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

اجرای فرهنگ در جامعه نیازمند پذیرش فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: برای اجرای فرهنگ در جامعه باید پذیرش فرهنگی وجود داشته باشد.

اجرای فرهنگ در جامعه نیازمند پذیرش فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام فیض‌الله رجبی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان اظهار داشت: برای اجرای طرح فرهنگ عمومی در جامعه باید از سوی اقشار جامعه پذیرش فرهنگی برای آن وجود داشته باشد و برای برخی مسائل فرهنگی که زیربنای جامعه هستند باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داد تا شاهد رشد جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه معضلات جامعه حاصل ضعف میزان فرهنگ جامعه است افزود: با وجود اینکه ما در جامعه از دین اسلام بهره می‌بریم اما پذیرش مبانی اسلامی در میان اقشار جامعه با مشکل مواجه است که نتیجه آن عدم پذیرش فرهنگ است.

امام‌جمعه موقت آبادان خاطرنشان کرد: اگرچه ما مسلمان هستیم اما باید ببینیم که اسلام در جامعه ما به لحاظ فکری و عملی تا چه حد پیاده می‌شود زیرا این استفاده از اسلام در جامعه ما آنچنان که باید باشد نیست و این مشکل حتی در برخورد افراد مذهبی و یا مسئولان ما هم قابل مشاهده است.

رجبی با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه‌ها گفت: باید کارهایی در این زمینه صورت گرفته و مسئله به طور جدی بررسی شود تا بتوانیم از مباحث ذهنی و تئوری به عملی و از جهان‌بینی به ایدئولوژی برسیم.

وی در ادامه اظهار داشت: بایدها و نبایدها در جامعه باید جنبه عملی پیدا کنند تا برای اقشار مختلف به صورت باورپذیر درآمده و نهادینه شوند و زمینه پذیرش فرهنگ را در آنها ایجاد کنند.

امام جمعه موقت آبادان در پایان با بیان اینکه فرهنگ جامعه قدیم مبتنی بر آیات و روایات و ضرب‌المثل‌ها بود گفت: این هجمه فرهنگی که وسایل ارتباط جمعی جدید به فرهنگ جامعه وارد کرده‌اند موجب از هم پاشیده شدن اعتقاد و پایبندی به فرهنگ قدیم که حاصل آیات و روایات بود شده‌اند و ما با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری باید برای احیای آن فرهنگ تلاش کنیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول